رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: اخبار مربوط به شیوع کرونا در حجاج ایرانی کذب است و حاجیان درسلامت کامل هستند.

سید علی مرعشی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر ابتلای مشکوک 1600 حاجی درکشور گفت: برخی رسانه‌ها مدعی شدند، که 1600 زائر مشکوک به کرونا هستند و 5 نفر آنان نیز جان باختنداما درطول ایام حج هیچ موردی حتی مشکوک به کرونا در زائران ایرانی مشاهده نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان وزارت بهداشت کشورمان درطول حج به روند سلامتی وبهداشت زائران توجه داشته‌اند افزود: نکات بهداشتی و همچنین کلیه‌ی اطلاعات مربوط به این ویروس و ویروس ابولا از قبل به زائران آموزش داده شده بودو تمام امور مربوط به سلامتی زائران تحت نظر کارشناسان قرار داشت.

وی درادامه بیان داشت:‌ همچنین طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت عربستان طی بیش از دو ماه گذشته حتی یک مورد مشکوک به کرونا در بین زائران کشورهای دیگر مشاهده نشده است.

مرعشی در پایان بابیان اینکه اعلام ارائه شده در برخی رسانه‌ها کاملا اشتباه است ، تاکید کرد:حتی موارد مشاهده شده کرونا درکرمان مربوط به موسم  عمره است و حتی هیچ کدام از آن‌ها زائر عمره نیز نبودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حج ، کرونا ، زائران ، حاجیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۵۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
این بیماری توی داعش نمیره؟
آخرین اخبار