وزیر تجارت پاکستان گفت: با توجه به قابلیت‌های 2 کشور برای واردات و صادرات، برای پاکستان گسترش روابط تجاری با ایران در اولویت قرار دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،خرم دستگیر‌خان وزیر تجارت پاکستان اظهار داشت: پاکستان از طریق بندر گواتر از ایران برق خریداری می کند در عین حال برق نقاط مرزی پاکستان به ویژه در بلوچستان و مرز تفتان را نیز ایران تأمین می‌کند که این امر نشانه روابط خوب با این کشور است.
 
وی افزود: تلاش برای تکمیل خط لوله صلح نیز ادامه دارد و پاکستان پروژه‌های مشترک زیادی را با ایران دنبال می‌کند اما حجم روابط تجاری 2 کشور کم است و اسلام‌آباد به دنبال گسترش روابط بازرگانی با تهران می‌باشد.
 
وزیر تجارت پاکستان تأکید کرد: می‌توانیم بسیاری از کالاهای مورد نیاز خود را از ایران دریافت کنیم و این کشور نیز قابلیت دریافت محصولات پاکستانی را دارد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه پاکستان و ایران با یکدیگر همسایه هستند هزینه کمتری برای واردات و صادرات کالا از طرف مقابل پرداخت می‌کنند بنابراین باید از این مزیت به خوبی بهره برد.
 
دستگیر‌خان گفت: پاکستان منافع خود را در نظر می‌گیرد و در دنیای امروز روابط بین کشورها بر اساس منافع اقتصادی تعیین می‌شود بنابراین امکان ندارد اسلام‌آباد تحت فشار سایر کشورها سیاست‌‌های تجاری- اقتصادی خود را تغییر دهد.
 
خان بیان کرد: در دنیای امروز روابط بین کشورها بر اساس حجم تجارت و منافع اقتصادی تعیین می‌شود.
 
خرم دستگیر‌خان خاطر نشان کرد: حجم تجارت، روابط دوجانبه، امنیت و سرمایه‌گذاری مشترک تعیین کننده روابط پایدار بین کشورهای همسایه می‌باشد.
 
وی با اشاره به اینکه پاکستان سعی دارد با تأمین امنیت، سرمایه‌گذاران خارجی را تشویق به سرمایه‌گذاری در این کشور کند، افزود: برای گسترش روابط اقتصادی با ایران تحت فشارهای بین‌المللی هستیم با این وجود سعی داریم اعتراضات جامعه بین‌الملل را به نحوی مدیریت کنیم که بر روابط با ایران تأثیر منفی نداشته باشد.
 
خان تصریح کرد: گسترش تجارت با ایران و کشورهای همسایه امنیت و پیشرفت را برای منطقه به ارمغان می‌آورد که پاکستان نهایت تلاش خود را برای رسیدن به این هدف به کار خواهد برد.
 
وزیر تجارت پاکستان اظهار داشت: بدون گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه برقراری امنیت پایدار در منطقه ممکن نیست.
 
به گفته خرم‌دستگیر‌خان، ایران امن‌ترین همسایه پاکستان است که بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت‌های خوبی در تمام زمینه‌ها داشته بنابراین گسترش روابط تجاری- اقتصادی با این کشور از اولویت‌های اسلام‌آباد می‌باشد.
 
وی تأکید کرد: گسترش روابط تجاری نه تنها باعث برقراری روابط صمیمانه تر بین مردم 2 کشور می‌شود بلکه بهبود وضعیت اقتصادی پاکستان و ایران را نیز به دنبال دارد.
 
وزیر تجارت پاکستان عنوان کرد: با اینکه تحریم ایران در برخی موارد مشکلاتی برای گسترش روابط اقتصادی با این کشور به وجود می‌آورد اما کارشناسان اقتصادی با دقت در حال بررسی این موضوع هستند تا تحریم‌ها مانع گسترش روابط تجاری بین 2 کشور نشود.
 
وی افزود: پاکستان علاوه بر ایران از گسترش روابط تجاری با هند، چین، افغانستان و نپال نیز استقبال می‌کند.
 انتهای پیام/ ض

منبع :فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.