کارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان کرمان گفت: کشتار احشام در معابر ومنازل باعث ورود آلودگی ها به گوشت دامی می شود که از لحاظ بهداشتی برای مصرف غیر مجاز است.

قاضی زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان با اشاره به کشتار غیر بهداشتی احشام در معابر و منازل افزود : باید حتما در محیط های بهداشتی برای ذبح کردن دام اقدام کرد چون ذبح دام در محیط های غیر بهداشتی باعث تکثیرآلودگی در گوشت می شود.

وی با اشاره به بیماری های مهمی که از طریق کشتار غیر بهداشتی در بدن انسان ورود پیدا می کند، ادامه داد: بیماری مثل کزاز، شاربن، سیاه زخم، سل، بروسلوز، تب کریمه کنگو و تب مالت از این طریق به بدن انتقال می شود.

قاضی زاده با اشاره به راه حلی برای داشتن ذبح دام سالم و بهداشتی تصریح کرد: مردم می توانند با مراجعه به مراکز کشتارگاهی سراسر استان به راحتی دام خود را ذبح کنند که دچار موارد غیر بهداشتی گوشت نشود.

وی خاطرنشان کرد: نظارت این کشتارگاه ها بر عهده اداره دامپزشکی و بازرسین بهداشتی که در همه ی شهرستان ها نظارت به شکلی قانونی و بهداشتی انجام می گیرد.

کارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی گفت: همینطور در همه ی شهرستان ها گوشت ها برچسب زده می شوند که در روی این برچسب تاریخ انقضاء و مصرف گوشت، نحوه شرایط نگهداری گوشت و درج آدرس کشتارگاه مورد نظر قید می شود.

انتهاي پيام/ش/ن

برچسب ها: کشتار ، دام ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.