رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: دو ماهه نخست امسال 6 هزار و 972 راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های این استان کشتار شده است.

کشتار بیش از 6 هزار و 900 راس دام در زنجانبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زنجان؛ رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: استان زنجان تنها دارای یک کشتارگاه صنعتی دام است و با کشتارهای دام که به صورت سنتی در منازل انجام شود برابر قوانین و مقرارت برخورد می شود.

اشرفی گفت: در این کشتارگاه یک دامپزشک و یک کاردان دامپزشک از بخش خصوصی، یک ناظر شرعی و یک دامپزشک از بخش دولتی بر دام ها، قبل از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار نظارت ویژه ای دارند.

وی، از کشتار 4 هزارو 386 راس دام سبک و 2 هزار و 586 راس دام سنگین در 2 ماهه نخست امسال در این استان خبرداد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان تاکید کرد: تعداد وزن لاشه های ضبطی از دام های سبک کشتار شده 720 کیلوگرم و در دام های سنگین 4 هزار و 920 کیلوگرم بود.

اشرفی، وزن سالم در دام های سبک را 108 هزارو 481 کیلوگرم و در دام های سنگین را 628 هزار و 920 کیلوگرم بیان کرد.

وی گفت: لاشه ای که فاقد برچسب یا مهر دامپزشکی باشد، بیانگر غیر مجاز بودن لاشه در قصابی است و تاکید کرد: گوشت های بسته بندی شده در مراکز عرضه مجاز، در کارگاه های مجاز بسته بندی استان زنجان قطعه بندی شده و دارای برچسب، مشخصات کامل تاریخ تولید و انقضا است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مورد را با شماره 1512 در سراسر این استان در میان گذاشته و مورد را جهت بررسی گزارش کنند.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: کشتار ، راس ، دام ، زنجان ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.