دکتر هاشمی با بیان این که مردم علاقه‌مندی زیادی برای وقف در حوزه‌ی سلامت دارند، گفت: باید این تضمین را به مردم بدهیم که امانت‌دار خوبی برای موقوفات آن‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، امروز 5 آبان در نشست امضای تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت بهداشت و سازمان اوقاف گفت: بدون شک در حوزه سلامت مردم کشور از گذشته‌های دور در زمینه‌های مختلف بهداشتی درمانی اماکنی را وقف کردند که مردم از خدمات و مزایای آن بهره‌مند باشند. امروز ما معتقدیم که فرصت‌های خوبی در جامعه وجود دارد که مردم می‌توانند از قبل آن به آسایش و بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی برسند. 
 
وی ادامه داد: در گذشته مردم قنات و حمام وقف می‌کردند اما امروز این فرصت ایجاد شده که مردم خود را صرف ایجاد مراکز آموزشی کنند که حاصل آن تربیت نیروی متخصصی است که می‌توانند در حوزه‌ی درمان به مردم نیازمند کمک کنند. همچنین می‌توانند اموال خود را در حوزه‌ی ایجاد مراکز درمانی بهداشتی وقف کنند که سود آن را مردم نیازمند خواهند برد. در واقع مردم خیر علاقه‌مندی بیشتری برای وقف در حوزه‌ی سلامت دارند که می‌توانیم از این سرمایه‌گذاری‌ها درست استفاده کنیم. 
 
هاشمی عنوان کرد: ما با سازمان اوقاف می‌توانیم همکاری‌های جدی داشته باشیم که امروز تفاهم‌نامه‌ای در همین راستا بین ما و سازمان اوقاف منعقد می‌شود. 
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات حوزه‌ی وقف بدرفتاری‌هایی است که واقف در اموال وقف‌کرده از سوی مسئولین می‌بیند. دیده می‌شود که مکانی را فرد برای امر به خصوصی که با نام خود وقف کرده که بعد از چند سال نام واقف از سردر آن مرکز یا مؤسسه حذف شده است. بنابراین باید با رفتار درست‌مان به مردم این تضمین را بدهیم که ما امانت‌دارهای خوبی هستیم و به جز مسیری که واقف وقف کرده مسیر دیگری را نخواهیم رفت.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.