یک متخصص اعصاب و روان گفت: خجالتی بودن منجر به بی انگیزگی‌ در شخص شده و حالت یاس و خستگی روحی در او غالب می‌گردد که می توان با ورزش، خوش بینی و تظاهر به خجالتی نبودن بر کم رویی خود غلبه کرد.

 غلام رضا حاجتی متخصص اعصاب و روان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: افراد خجالتی، بسیاری از موقعیت‌های خوب زندگی خود را صرفا به دلیل آنکه خجالتی هستند و از دست می‌دهند و ممکن است این موقعیت یک فرصت شغلی یا فرصت آشنایی با افراد جذاب باشد و با اینکه نتوانند در مقابل دیگران از خود دفاع کنند.
 
 
وی ادامه داد: خجالتی بودن و کم رویی یک عیب و اشکال نیست، یک عارضه از رخداد‌هایی است که قبلا برای فرد اتفاق افتاده و منجر به بی انگیزگی‌ شده است و در فرد حالت یاس و خستگی روحی غالب گشته است که با تمرین و مخصوصا ورزش می‌توان اعتماد به فرد خود را افزایش داد.
 
 وی تصریح کرد: فرد برای کاهش خجالت خود باید برنامه داشته و از انجام کارهای هیجانی و غیر اصولی خود داری کند تا به شکست نینجاهد و حس منفی و افسردگی در او ایجاد نشود.
 
وی با تاکید بر نکاتی که می‌توان بر خجالت خود غلبه کرد خاطر نشان کرد: خوش بینی را تمرین کنید(دیدگاه ها و تفکرات منفی را کنار بگذارید و خوش بین باشید ) از دیگران یاد بگیرید ( وقتی با کسی رو به رو می‌شوید که خوش سر و زبان است به طرز رفتار ، گفتار و حرکات بدنش توجه کنید) شکست‌هایتان را تدبیر کنید.
 
حاجتی در ادامه افزود: افراد خجالتی خوب است تظاهر کنند که خجالتی نیستند به عبارتی تظاهر کنید که احساس راحتی می کنید تا اینکه آهسته آهسته اعتماد به نفس خود را به دست آورید و یا روی یک هنر مانند نقاشی یا خطاطی متمرکز شوید و خوب یاد بگیرید چرا که این کار اعتماد به نفس شما را افزایش خواهد داد.
 
وی با اشاره به اینکه افراد خجالتی زمانی که نسبت به دیگران و دنیای اطراف خود دید مثبتی داشته باشند، اعتماد به نفسشان ‌ بیشتر خواهد شد خاطر نشان کرد: معاشرتی شدن یک مهارت است که با تمرین به دست می‌آید، هر چه سخت تر به دست آورید، سخت تر نیز از دست می‌دهید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار