حجت الاسلام فلاح‌زاده در جمع دانشجویان حافظ قرآن دانشگاه علوم بهزیستی گفت: دانشجویان با بهره گیری از قرآن، مساجد و علم ربانی زمینه ساز ارتقای معنوی شوند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از (وب دا)؛ حجت الاسلام فلاح‌زاده رئیس مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم در جمع دانشجویان حافظ قرآن این دانشگاه حاضر شد و در ابتدای مراسم با اشاره به کلام امام جعفرصادق (ع) گفت: در روز قیامت از سه چیز شکایت می‌شود، مسجد ویرانی که در آن نماز برپا نمی‌شود، قرآن‌‌ رها شده‌ای که غبار گرفته و خوانده نمی‌شود و همچنین عالم و دانشمندی که از محضر آن بهره گرفته نشود. 

وی همچنین اظهار داشت: در روز قیامت محبوبین نزد خدا حق شفاعت دارند و از عده‌ای نیز شکایت می‌شود که با مانوس شدن با قرآن می‌توان از این شکایت مصون ماند. 

عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری در ادامه و در جمع دانشجویان قرآنی خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این روایت می‌توان گفت، دانشگاه موفق نیز با اساتید قوی، متون درسی و ساختمان مستحکم شناخته و مقبول می‌شود که این موضوعات نیز با هم ارتباط پیچیده‌ای دارند. 

رئیس مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: قرائت قرآن و تلاوت زیبای آن بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری نیز مطلوب است اما نباید از معانی و مفاهیم آن غافل بود و هدف نهایی را عمل به قرآن دانست. 

وی در ادامه با توجه به فضای کنونی جهان وموج و گرداب اینترنت و سایت‌ها و اطلاعات گفت: اگر جوانان با مساجد، قرآن وعالم ربانی ارتباط داشته باشند و از آن‌ها بهره ببرند، دیگر در مواجه با شبهه پراکنی‌ها، دغدغه‌ای وجود ندارد. 

 وی همچنین افزود: باید سعی کنیم در زندگی و به ویژه در جوانی، خود را از حضور در مساجد، انس با قرآن و بهره گیری از عالم ربانی محروم نکنیم و با فرصت ایجاد شده در زمینه حفظ قرآن و عمل به آن در راه تحقق آرمان‌های نظام اسلامی گام برداریم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار