رئیس اداره‌ی فضای سبز شهرداری، منطقه‌ی 10 از بهره برداری از اولین پارک ارگانیک در این منطقه خبر داد.

مجد آبادی رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه‌ی 10 درگفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اعلام این خیر گفت: برنامه ‌ریزی و طراحی برمبنای همگامی با طبیعت و اصول توسعه‌ی پایدار یکی از مشخصه‌های بارز شهر‌ها است و با احداث اکوپارک‌ها می‌توان به شهری خود کفا، از لحاظ اقتصادی به لحاظ اقلیمی سازگار با طبیعت و از لحاظ اجتماعی هویت بخش دست یافت.

وی هدف از بهره‌برداری از این اکو‌پارک را ارائه فنون زیست محیطی،‌ نظیر استفاده‌‌ی مجدد از زباله‌ها و انرژی تجدد     پزیر، آب تلف شده و نیز روش‌های ساخت محصولات ساز‌گار با محیط بر شمورد وافزود: فعالیت‌های تفریحی همراه با شنا‌سایی و چگونگی بر‌خورد با مسائل زیست محیطی از جنبه‌های گوناگون آموزش همگانی صورت می‌گیرد و در واقع اکوپارک با جدیدترین امکانات قادر به نگهداری از محیط زیست می‌باشد.

وی تصریح کرد: استفاده از تله‌های نوری، ورمی‌ کمپوست و رکورد‌های زیستی، رول‌ها، کارت‌های زرد وبه طور نهاده‌های غیر شیمایی برای مبارزه با آفات از اقدامات انجام شده در پارک ارگانیک است همچنین برای افزایش فرهنگ زیست محیطی و آشنایی شهروندان با اکو‌پارک پنل‌های اطلاع  رسانی در ورودی بوستان نیلوفر نصب شده است.

مجد آبادی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در این اکو‌پارک جشنواره‌ی تابستانه‌ی فضای سبز در قالب 15 غرفه با محتوای معرفی و رمی‌ کمپوست(کودهای زیستی)، معرفی گیاهان دارویی، مشاوره‌‌ی گیاه پزشکی، فرآوری میوه‌های تابستانی، معرفی دم نوش‌ها و خواص آنها برگزار خواهد شد.

گفتنی است: این پارک ارگانیک با همت اداره‌ی فضای سبز،‌ کلینیک آموزش گل و گیاه و مرکز پزشکی منطقه‌ی 10 واقع در خیابان محبوب مجاز غربی جنب میدان میوه و تره‌ بار بوستان نیلوفر به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار