بازیگر" مختارنامه "گفت: یک فیلم نامۀ خوب و خلاقانه می‌تواند یک روایت تاریخی تلخ را به شیرین ترین و جذاب ترین شکل بیان کند.

مریم بوبانی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم گفت: محرم و تاسوعا وعاشورای حسین جزء جدایی ناپذیر زندگی ما است زیرا از کودکی با آن زندگی کرده و بزرگ شده‌ایم .

امام حسین(ع) همیشه برای من یادآور یک انسان بزرگوار است که تا آخرین قطرۀ خون خود و عزیزانش برای پایداری حق تلاش و مجاهدت کرده است.

وی در ادامه افزود: حال و هوای کار کردن برای امام حسین(ع) متفاوت با بقیه کارها است هنگامی که در سریال مذهبی بازی می‌کنم احساس سبکی به من دست می‌دهد.

بازیگر نقش " دلهم همسر زهیر بن قین" در سریال " مختارنامه" در خصوص بازی در این سریال اظهار داشت: " مختار نامه" سریالی بی نظیر بود که با کیفیت ترین فیلم نامه واز بهترین کارگردانی تهیه شده است. یکی از مهمترین عوامل موفقیت این سریال  فیلم نامه جذاب و مستند آن بود. در تاریخ شخصیت هایی وجود دارند که باید برای معرفی شدن صحیح به جامعه توسط خلاقیت نویسنده شناسانده شوند.

وی ادامه داد: بعضی از کاراکترهای سریال مختار نامه فاقد شناسنامه بودند اما کلک‌های میرباقری و ابتکار نویسنده کار باعث شد هر شخصیت در بهترین حالت به نمایش گذاشته شود.

بازیگر سریال "مدینه"خاطر نشان کرد: "دلهم" از جمله شخصیت‌هایی بود که میرباقری علاقه زیادی به آن داشت. من هم با خواندن فیلمنامه شیفته این کاراکتر شدم و خوشبختانه همکاری همه عوامل باعث شد مخاطبان هم دید خوبی نسبت به "دلهم" داشته باشند.

وی در ادامه افزود: مختارنامه از معدود سریال‌هایی است که نقش و تأثیرگذاری زنان در بسیاری از اتفاقات مهم تاریخ را به خوبی نشان می‌دهد. متاسفانه در کشور ما نویسندگان و کارگردانان باسواد کمی وجود دارند ،اگر توجه کنیم خواهیم دید که آخرین اثر فاخر تاریخی تلویزیون 10 سال پیش ساخته شده است وعلت آن هم نداشتن اطلاعات و تجربه کافی از سوی عوامل سازندۀ سریال ها است.

گاهی آثار مذهبی ساخته می‌شود که حوصلۀ مخاطب را سر می‌برد.اما مختار نامه با ایجاد جذابیت‌های بصری و داستانی در کنار روایت علمی تاریخی توانست رضایت مخاطبان را به دست آورد. 

این بازیگر در پایان اظهار داشت: به عنوان یک بازیگر از دست اندر کاران سینما و تلویزیون می‌خواهم با بالا بردن اطلاعات مذهبی و کسب مهارت‌های ایجاد قابلیت بصری سریال‌هایی همچون مختارنامه جذاب و تأثیرگذار بسازند. همۀ ما می‌دانیم که تاریخ تک جنسیتی نیست و زنان و مردان در کنار یکدیگر رویدادها را رقم زده‌اند اما به دلیل مذکر بودن تاریخ نویسان تنها نامی از زنان موثر آمده است. این نویسنده است که با مهارت، دقت و خلاقیت خود می‌تواند آن کاراکتر را پردازش دهد و به خوبی معرفی کند.

گفتنی است، مریم بوبانی در سریال مختارنامه نقش " دلهم" همسر زهیر بن قین که ابتدا مخالف رفتن همسرش به خون خواهی امام حسین(ع) بود را ایفا می‌کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: زنان ، نمایش ، مختارنامه ، خون ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.