با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی؛

سالن پايانه مسافری بيله‌سوار در استان اردبيل افتتاح شد

در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار اردبيل، نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، مقامات جمهوری آذربایجان، جمعي از مسولان منطقه محلی، سالن مسافری پایانه‌ مرزی بیله‌سوار افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، مهندس داود كشاورزيان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس اين سازمان در اين مراسم با اشاره به اهميت ترانزيت براي كشور اظهار داشت: در حال حاضر ۲۴ پایانه مرزی فعال در کشور وجود دارد. كه سالانه به طور متوسط ۱۲ میلیون تن کالا ترانزیت می‌شود و حدود ۱۵ میلیون مسافر از اين پايانه‌ها تردد می‌کند و سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي توسعه و تجهيز اين تأسيسات را در  برنامه‌هاي اصلي خود قرار دارد.
 
وی، مرز بیله‌سوار را یکی از مرزهای فعال کشور اعلام کرد و گفت: طبق آمارهای موجود سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از مرز این شهرستان تردد می‌کند. سالانه حدود ۱۳۵ هزار دستگاه کامیون بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان رفت و آمد می‌کند که از این رقم، ۵۰ هزار دستگاه کامیون سهم مرز بیله‌سوار است.
 
 کشاورزیان با بیان اینکه ایران باتوجه به سابقه ديرين، علاقه‌مند به توسعه روابط با آذربایجان است، بیان کرد: با بهره‌برداري از سالن مسافري و امیدواریم با تکمیل و توسعه پایانه مرزی بیله‌سوار، به‌طور يقين امکانات بهتری برای اتباع دو کشور فراهم و شرایط برای رفت‌وآمد مسافران تسهیل خواهد شد.
 
معاون وزير راه‌وشهرسازي، ابراز امیدواری کرد با تلاش و مساعی كه از سوي هر دو كشور در حال انجام است شرايط حاكم به ويژه در بخش حمل و نقل جاده‌اي رو به گسترش بوده و توسعه بیش از پیش سطح روابط اقتصادی و تجاری دو کشور فراهم آيد.
 
براساس اين گزارش استاندار ادبيل نيز در سخناني با اشاره به اهميت پايانه مرزي بيله‌سوار افزود: با افتتاح این سالن مسافري که حدوداً با هزینه کرد 12 میلیارد تومان اجرا و تجهیز می‌شود نمایندگان دستگاه‌های دخیل در امر ترخیص مسافر از جمله، گذرنامه، گمرک، بانک ملی و... در سالن مسافری مستقرو با سهولت بیشتر به ارایه خدمت‌  می پردازد .

مجید خدابخش افزود: ساخت و افتتاح این سالن مسافری نشانگر این است که مسوولان این استان و کشور برای جمعیت و اتباع آذربایجان ارزش و حرمت قائل هستند.
 
وی با اعلام اینکه روسای جمهور دو کشور تاکنون دو بار با هم دیدار کرده‌اند، گفت: در این دیدارها قرار شده ترددها و مناسبات بین دو کشور افزایش یابد و در راستای این دیدارها و مذاکره‌ها در تلاش هستیم تا فعالیت گمرک بیله‌سوار را شبانه‌روزی کنیم.
 
وي همچنین از گشایش گمرک اصلاندوز، هوردایز در آینده نزدیک خبر داد و افزود: از سرگیری فعالیت گمرک اصلاندوز فاصله باکو را به نخجوان حدود 120 کیلومتر نزدیک‌تر می‌کند.
 
خدابخش با اشاره به اینکه بازگشایی گمرک اصلاندوز، هوردایز خواسته مردم آذربایجان بود بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با این خواسته آذری‌ها موافقت کرده و به زودی ما شاهد فعالیت این گمرک خواهیم بود.
 
اين گزارش حاكيست نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۹۲ درصد ترددكنندگان از پایانه مرزی بیله‌سوار را اتباع آذری تشکیل می‌دهند.
 
حجت الاسلام حبیب برومند در آیین افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی بیله سوار اضافه کرد: نیاز است با رفع مشکلات و محدودیت‌ها از سوی کشور مقابل، زمینه و شرایط برای افزایش میزان تردد مسافران ایرانی نیز فراهم شود.
 
وی اضافه کرد: روابط سیاسی دو دولت ایران و آذربایجان هم اکنون در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و دو طرف در توسعه روابط اقتصادی فی مابین تاکید جدی دارند و هیچ کشور و قدرتی نمی‌تواند این دوستی و برادری را برهم بزند.
 
براساس اين گزارش عبدالحسين علي اكبري مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان نيز در ابتداي مراسم گزارش كاملي از روند ساخت و تكميل اين پايانه ارائه كردند.
 
همچنين در آيين افتتاح پايانه مسافري ياد شده، معاون گمرك كشور آذربايجان و سفير جمهوري اسلامي ايران در اين كشور، همچنين فرماندار بيله‌سوار، هريك جداگانه در سخناني، به اهميت و نقش سالن مسافري را در خدمات‌رساني به مسافران و توسعه مناسبات فرهنگي و اقتصادي تشريح كردند.
 
اين گزارش مي‌افزايد در اين سفر مديران كل فني و امور پيمانها، دفتر رياست، دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي داود كشاورزيان را همراهي مي‌نمودند

 وي و همراهان بدون اطلاع قبلي بازگشت سفر خود را از اردبيل به تهران را با وسيله‌نقليه حمل و نقل عمومي جاده‌اي و اتوبوس به انجام رساندند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار