مديرعامل شرکت مديريت شبکه برق ايران از تامين برق صنايع از طريق بورس انرژی در آينده نزديک خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، ميرفتاح قره‌باغ اظهار داشت: يک طرف بورس انرژي عمدتا فروشندگان خصوصي و طرف ديگر خريداران يعني شرکت‌هاي توزيع هستند.

وي افزود: اگرچه شرکت‌هاي توزيع از شرکت‌هاي برق منطقه‌اي جدا شده‌اند اما ماهيت آنها به‌صورت کامل خصوصي نيست و اگر زماني سهام شرکت‌هاي توزيع به‌طور کامل به بخش خصوصي واگذار شود، مي‌توانيم شاهد رونق بيشتر بورس انرژي باشيم.

وي با بيان اينکه برنامه‌ريزي شده است تا خريداران خصوصي که بيش از پنج مگاوات مصرف دارند، ازطريق بورس انرژي برق موردنياز خود را تامين کنند، گفت: به‌دنبال اين هستيم که مصرف‌کننده‌هاي عمده صنعتي که کالاهاي‌شان در بورس عرضه مي‌شود، برق خود را ازطريق بورس و با قيمت آزاد خريداري کنند.

وي اظهار داشت: اگر صنايع برق خود را از بورس خريداري کنند، موجب کشف قيمت در بورس شده و بورس به حالت واقعي شدن نزديک مي‌شود.

مديرعامل شرکت مديريت شبکه برق کشور تصريح کرد: کشف واقعي قيمت‌ها به تصميم‌گيرندگان در دولت و وزارت نيرو کمک مي‌کند تا قيمت واقعي برق مشخص شود و براساس آن، برنامه‌ريزي‌هاي صنعت انجام شود.

وي يادآور شد: اين کار تشويقي براي بخش خصوصي است که با احداث نيروگاه بتوانند کالاي خود را با قيمت مناسب عرضه کنند.

وي از آمادگي وزارت نيرو براي خرده‌فروشي برق در بورس انرژي خبر داد و گفت: اگر دستورالعمل مشترکي بين وزارت نيرو، شرکت بورس انرژي و سازمان بورس اوراق بهادار تدوين و منويات هر سه طرف لحاظ شود، مي‌توان خرده‌فروشي برق را در کشور انجام داد اما پيش از اين بايد خريد برق صنايع از بورس رونق بگيرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار