معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:همایش رهروان زینبی (س) ویژه بانوان 15 آبانماه مصادف با 12 محرم الحرام در 273 امامزاده کشور باهدف تبیین شخصیت حضرت زینب (س) برگزار می شود.

به گزارش گروه  اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی صبح امروز دهم آبانماه در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهارداشت : سازمان اوقاف و امور خیریه هم اکنون با هدف بصیرت افزایی ، اجرای امینانه نیات واقفان مرتبط با عزاداری و تعزیه داری امام حسین (ع) ، ترویج و تبلیغ سبک زندگی حسینی و تبیین درس های عاشورا ، «طرح سوگواره بصیرت عاشورایی» را در 3250 امامزاده و بقعه متبرکه کشور در حال اجرا دارد.

وی با بیان اینکه امسال در این طرح علاوه بر برنامه های سال های گذشته چندین همایش و طرح جدید پیش بین شده است ، افزود: روزگذشته مصادف با اولین جمعه ماه محرم، در قالب این طرح ، همایش شیرخوارگان حسینی در 300 بقعه متبرکه کشور برگزار شد و امروز 10 آبان نیز همایش «احلی من العسل» ویژه نوجوانان در امامزادگان کشور در حال برگزاریست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهداف برگزاری همایش رهروان زینبی تصریح کرد : تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب (س) ، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه، تجلیل از مادران شهید هسته ای و مادران شهدای حرم حضرت زینب (س) و قرائت میثاق نامه خواهران و بانوان که برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی است، از جمله اهداف و برنامه های همایش رهروان زینبی است.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر تجمع های مذهبی و فرهنگی در میادین ، سالن ها و مراکزی خاص برگزار می شود ، اضافه کرد : این برنامه ها با اشکالاتی از قبیل ؛ عدم تقدس مکان ، عدم قابلیت کنترل و ... همراه است اما برگزاری اینگونه برنامه های مذهبی در بقاع متبرکه و امامزادگان که ذریه اهل بیت (ع) و محل اصلی اقامه فرهنگ اهل بیت (ع) است ، بسیار مثمرثمرتر خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه با همین نگاه امسال سازمان اوقاف برنامه هایی چون ؛ تجمع 5 هزار نفری «لبیک یا حسین» ، «همایش شیرخوارگان حسینی» و «سوگواره احلی من العسل» را در بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می کند ،خاطر نشان کرد : همایش «لبیک یا حسین» امسال در روز دوم محرم در 220 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار شد که با استقبال خوب عزاداران مواجه شد و در 16 استان کشور نیز این مراسم بطور زنده پخش شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: اوقاف ، همایش ، امامزاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار