سخنگوي قوه قضاييه با اشاره به حوادث پس از انتخابات دوره دهم، گفت: ظهور شيريني و حلاوت يک وجهه مردم سالاري ديني پس از انتخابات دهم موجب شد تا دشمن ناکام بماند و افتخار بسيار بالايي نصيب جمهوري اسلامي ايران شد که بي سابقه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام ... محسني اژه اي در مراسم رونمايي از کتب پيرامون فتنه 88 و جنگ نرم با اشاره به قيام 19 دي ماه، گفت:‌ 19 دي ماه يادآور قيام پربرکت مردم انقلابي قم بوده است که اين قيام زمينه ساز پيروزي انقلاب اسلامي شد، لذا خدا را بابت تمامي نعمت هايش سپاسگزاريم.

وي، با اشاره به اينکه مرکز اسناد انقلاب اسلامي با اذن امام راحل بوجود آمده و با عنايت رهبري در طول سال ها به کار خود ادامه داده است، گفت: مرکز اسناد انقلاب اسلامي در حدود 3 دهه امروز به يک مرکز مهم و ثروتي عظيم براي تاريخ و انقلاب تبديل شده است، لذا از همه دست اندرکاران اين مرکز براي فعاليت هايشان تشکر مي کنيم.

حجت الاسلام محسني‌اژه اي، با بيان اين مطلب که مرکز اسناد انقلاب اسلامي با اشاره ولي فقيه تاسيس و ايجاد شده است، خاطر نشان کرد: مرکز اسناد انقلاب اسلامي که امروزه به آن مي باليم، متشکل از افراد دلسوز، فاضل، انديشمند، متعهد و بصير تشکيل شده که با تلاش شبانه‌روزي در طول سه دهه مشغول فعاليت بوده که با برکات خداوند مورد توجه عام و خاص قرار گرفته است.

وي، با اشاره به آثار بررسي شده توسط مرکز اسناد ،افزود: تا به امروز مرکز اسناد انقلاب اسلامي حدود 800 عنوان آثار از خود به جا گذاشته و حدود 150 عنوان را در دست تحقيق و بررسي دارد، که محصولات اين مجموعه مورد استفاده اقشار مردم قرار گرفته است.

حجت الاسلام محسني اژه اي، يکي از اهداف نشست امروز را پرده برداري از يکي از محصولات اين مجموعه در خصوص فتنه 88 عنوان کرد و ادامه داد: فتنه 88 از آنچنان ابعادي برخوردار است که گرچه بسياري از افراد پيرامون آن حرف و قلم زدند، اما همچنان جا دارد ابعاد و زواياي گوناگون آن بررسي و مورد توجه قرار گيرد تا هم براي حال و هم براي آيندگان مفيد واقع شود.
وي، با اشاره به حوادث پس از انتخابات دوره دهم، گفت: ظهور شيريني و حلاوت يک وجهه مردم سالاري ديني پس از انتخابات دهم موجب شد تا دشمن ناکام بماند و افتخار بسيار بالايي نصيب جمهوري اسلامي ايران شد که بي سابقه بود.

حجت الاسلام محسني اژه اي، در ادامه اظهارات خود تصريح کرد: دشمن در تلاش بود تا با اتفاقات گوناگون آثار پيروزي را کم رنگ کرده و از بين ببرد تا اهداف پليد خود را در سايه جنگ نرم پياده کند، اما به حول قوه خداوند، دانايي رهبري و بصيرت مردم اهداف پليد دشمن خنثي شد.

وي، با اشاره به اينکه برخي وقايع گذشته تلخ و ناگوار بود، گفت: با توجه به اينکه مردم در خصوص وقايع گذشته تا حدودي اذيت شدند، اما در کنار آن نقاب از چهره برخي از مدعيان پرادعا برداشته شد و نقش ولي فقيه، نظام، نقش ديني متکي بر رهبري مردم و اعتماد متقابل مردم و مسئولين، مشخص شد.

حجت الاسلام محسني اژه اي، با اشاره به اينکه ماهيت بسياري از افراد پس از انتخابات دهم برملا شد، گفت:‌ بسياري از مدعيان زيادي خواه ادعاهاي کاذبشان روشن شد و به حمدالله نه تنها يک ضربه کاري به جنگ نرم دشمن وارد شد، بلکه دست هاي ننگين پشت پرده بسياري از افراد رو شده و خواب هاي آشفته ديگران ناکام ماند.

وي، با تاکيد بر اينکه بسياري از افراد غلتيده در فتنه تصور قرار گرفتن در دام دشمن را نمي کردند، گفت: با ابراز تأسف، ماهيت بسياري از افراد رو شد که مشخص نيست در آينده هم راهي براي برگشت آنان وجود داشته باشد.

سخنگوي قوه قضاييه ،در خصوص مجموعه رونمايي شده در مرکز اسناد انقلاب اسلامي، اذعان داشت: مجموعه اي که قرار است رونمايي شود، پرده از برخي از اقدامات آنها برداشته و نقش رهبري در خاموش کردن فتنه، تفکيک مسائل اصلي و فرعي و نيز بصيرت و آگاهي مردم در سايه ولايت‌مداري و نقش کارساز بودن حضور مردم در خنثي‌سازي فتنه هاي عميق را نشان مي دهد.

وي، با اشاره به برخي مطالب درج شده در اين کتب، گفت: اين کتب سعي کرده است تا به چگونگي سوابق و دلايل سقوط برخي از افراد بپردازد، لذا همه ما مي دانيم که هرچه وقايع، حوادث و قرائم مستندتر باشد، طبعا پيروزي و حضور در صحنه مقبول تر واقع شده و واقعيت ها را بديهي تر نشان مي دهد.

حجت الاسلام محسني اژه اي، در ادامه اظهارات خود، افزود: تا آن مقدار که بنده از اين کتاب را خوانده ام، مشخص بود که از تحقيقات ميداني استفاده شده و تقريبا نزديک به واقعيت و شايد هم به نوعي به کل واقعيت پرداخته شده بود.

وي با اشاره به برخي وقايع پيش آمده پس از انتخابات، گفت: کساني که بر اساس تفکر، تعقل و انديشه تصميم گرفته و حرکت مي کنند، سريع و زودگذر تغيير موضع نمي دهند چراکه با فکر و تعقل راه را انتخاب کرده و سريعا راه را عوض نمي کنند، اما کساني که راه را بر اساس هوا و هوس انتخاب کرده باشند، سريعا تغيير موضع و مسير خواهند داد.

دادستان كل كشور،در ادامه تصريح کرد: برخي کساني که در اين جريان غلتيده اند، از اول انگيزه غرق شدن را نداشتند، اما با کمال تأسف به دليل حرکت برخلاف تعقل، تفکر و انديشه صحيح حرکت نکردند.

وي، با اشاره به مراودات خود با برخي افراد در آستانه انتخابات گذشته، گفت: بنده با برخي از آقايان مراوده داشته و طبق توصيه هايي که به يکديگر مي کرديم آنان عدم عدول از چهار موضوع را نزد بنده عنوان کردند.

حجت الاسلام محسني اژه اي، با اشاره به چهار موضوع مطرح شده از سوي برخي افراد، گفت:‌ برخي از افراد عدم عبور از اصل ولايت فقيه و مقام معظم رهبري، دو اصل نظام، سه قانون اساسي، چهار شخص امام و راه امام(ره) را مطرح کرده بودند، اما با کمال تأسف پس از انتخابات دهم هر چهار موضوع مطرح شده از سوي آنان زيرپا گذاشته شده و برخلاف تفکر و تعقل به پيش رفتند.

وي، در تشريح بيشتر فتنه هاي گذشته به تأثير اطرافيان در تصميمات اشاره و تصريح کرد:‌ افراد نبايد از اطرافيان خود قافل شوند چراکه در طول انقلاب بسياري از افراد از نزديک‌ترين اطرافيان خود ضربه خوردند، چه بسا زن و فرزند خانواده ها افراد را به حاشيه کشانده تا نتوانند آنان را در برابر اصل نظام و ولايت فقيه پايبند و استوار نگه دارند.

سخنگوي قوه قضاييه،به برخي ديگر از رفت و آمدها و مراودات خود با اين افراد اشاره و اظهار داشت: بنده به برخي افراد پس از انتخابات گفتم کساني که اطراف شما هستند در صدد ضربه زدن و شکست شما مي باشند، لذا بيشتر دقت کرده و مراقب برخورد خود با برخي از اطرافيان باشيد.

وي، در ادامه ا ظهارات خود تصريح کرد:‌ پس از شکايت برخي از افراد بعد از انتخابات دهم به آنان گفتم اگر تحقيقات انجام شد و عدم تقلب در انتخابات قطعيت يافت، آيا حاضر به اعتراف اشتباه خود هستيد؟، اما با کمال تأسف هيچ کس اعتراف به اشتباه نکرد و مطالب قبلي خود را نيز کتمان نکردند.

حجت الاسلام محسني اژه اي، در ادامه اظهارات خود به ادعاي برخي افراد در خصوص تقلب انجام شده در خصوص صندوق ها اشاره و اظهار داشت:‌ برخي افراد با اين ادعا که صندوق ها دوجداره بود و در ضلع آن آراء‌ زيادي جاسازي شده بود که پس از انتخابات قرار بر تعويض بوده است، ادعاي تقلب کردند، اما بنده در پاسخ به آنان تنها خنديدم و توصيه کردم که ادعاهاي خود را پس بگيرند.
وي، ضمن تشکر از حضور حسينيان و ساير شخصيت ها براي حضور در رونمايي از چهار کتب مرکز اسناد انقلاب اسلامي در خصوص فتنه 88 اظهارات خود را به پايان رسانيد.ص3

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار