کیست کلیه معمولا بدون علامت است و پزشک در حاشیه یک بیماری و با انجام سونوگرافی متوجه وجود کیست در ناحیه کلیه می‌شود.

عباس بصیری جراح کلیه و مجاری ادرار در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: کیست کلیه عارضه‌ای است که در برخی از افراد بوجود می‌آید و معمولا راه تشخیص آن توسط پزشک باید مشخص شود.

وی افزود: افرادی که در سن بالا قرار دارند بیشتر در معرض ابتلا به کیست کلیه هستند این کیست معمولا بدون علامت است اما در برخی از افراد به صورت درد در ناحیه پهلو و کلیه خود را بروز می‌دهد ناگفته نماند خون در ادرار، کم‌اشتهایی و تهوع هم از علائم نادر این بیماری است.

بصیری اذعان داشت: معمولا با مراجعه بیمار به پزشک سونوگرافی برای تشخیص وجود کیست در کلیه توصیه می‌شود که پس از سونوگرافی اگر پزشک تشخیص خود را بر ساده بودن کیست بگذارد مشکل خاصی او را تهدید نمی‌کند اما اگر کیست از نوع بدخیم باشد پزشک بیمار را برای سی تی اسکن آماده می‌کند. بنابراین پیگیری درمان کیست کلیه اهمیت بسزایی دارد.

این متخصص کلیه در پایان گفت: اگر کیست‌ها از نوع ساده باشند به کلیه آسیبی وارد نمی‌کنند و علامتی از سرطان در آنها یافت نمی‌شود بنابراین جای هیچ نگرانی نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۶ تير ۱۳۹۶
ایا قهوه ا ی رنگ بودن ادرار به علت کیست کلیه است با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
samir
۰۰:۴۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
با سلام وخسته نباشيد
خانم ٣٢ساله هستم در پي درد شديد سمت راست وزير شكمم به بيمارستان رفتم و سونو گرافي شدم ومشخص شد كيست ادرنال كليه به ابعاد١٢سانتي در ١٠سانت دارم بعد از سي تي اسكن گفتند كه كيست كورتيكال هست جراح كليه كفت چون سردرد هم دارم بايد از جهت فشار خون كنترل شم فقط همين هيچ توضيح ديگه اي بمن ندادن ومن اصلا نميدونم بيماريم چيه ايا خطرناك هست يا نه چون جايي خوندم كه مايعي كه كيست رو پر كرده مهم هست كه عفوني نباشه يا خوني اينارو از كجا بايد بفهمم
باتشكر
آخرین اخبار