اینترپل و اف‌بی‌آی در خصوص افزایش میزان تهدیدات تروریستی هشدار داده و آن را بیش از هر زمان دیگری توصیف کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، میرِی بالسترازی، رئیس پلیس بین الملل - اینترپل - در مراسم آغازین هشتاد و سومین مجمع عمومی سالانه این سازمان گفت تهدیدات تروریستی هیچگاه به این اندازه بزرگ نبوده است.

بالسترازی با اشاره به یک صد ساله شدن همکاری های پلیسی در جهان، اظهار داشت: در صد سال گذشته، جمعیت جهان چهار برابر شده و تنش های جدیی پدیدار شده است. در چنین شرایطی، میزان جرم و جنایت نیز افزایش یافته است.

به گفته رئیس اینترپل، گروه های تبهکار به تشکیلات چند ملیتی جنایی تبدیل شده اند و کاسته شدن از موانع مرزی جابجایی آنان را در کشورهای مختلف راحت تر کرده است.

بالسترازی، با هشدار در مورد گسترش جنایات سایبری در فضای مجازی، اظهار داشت تهدیدات تروریستی هیچگاه تا این اندازه شدید نبوده است. 

*** هشدار اف بی آی
جیمز کامی، رئیس پلیس فدرال امریکا - اف بی آی - هم اعلام کرد این کشور با شمار روزافزونی از افراطیون در خاک خود روبرو شده است که یا با مراجعه به پایگاه های اینترنتی افراطی، بنیادگراتر شده اند و یا از گروه های تکفیری سوریه الهام گرفته و تلاش می کنند به اقداماتی خشونت بار دست بزنند.

رئیس اف بی آی در سخنرانی خود در کنفرانسی در خصوص مبارزه با تروریسم، هشدار داد این تهدیدات به گونه ای بسیار عینی در کانادا وجود داشته است.

کامی یافتن افرادی را که از اعضای گروه موسوم به داعش در سوریه الهام می گیرند، بسیار دشوار توصیف و اظهار کرد پلیس امریکا به طور روزانه در این خصوص فعالیت می کند.

رئیس اف بی آی تاکید کرد این تهدید در تمام خاک امریکا وجود دارد و افرادی از هر گروه سِنی و قومیتی و از هر سبک زندگی ممکن است عاملان آن باشند.

وی تصریح کرد: این مسئله در هر جایی که افرادی با روحی مشوش به اینترنت دسترسی داشته باشند، ممکن است رخ دهد.

به گفته کامی، این افراد می توانند بدون آن که با اعضای القاعده دیدار داشته باشند، تنها با مطالعه و گوش دادن به تبلیغات اینترنتی، بنیادگرا شده و در زیرزمینهای خود به تجهیزات لازم برای اقدامات تروریستی مجهز شوند.


انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار