به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الله بهروز با تاکید بر اینکه یکی از دلایل خرابی پله برقی ها استفاده غیرمتعارف و نیز حجم زیاد کاربران است، گفت: نوع استفاده از پلکان برقی در نگهداشت آن بسیار مهم است. با توجه به اینکه خطوط مترو در تهران خطوط با کاربری بالا به لحاظ حجم تردد شهروندان است، ازدحام زیاد و حجم انبوه ترددها بر روی پله های برقی خرابی و مستهلک شدن پلکان را در پی دارد.
وی با اشاره به اینکه پله های برقی مورد استفاده در خطوط مترو بر مبنای حجم معمول کاربر تهیه شده است، افزود: به همین دلیل با توجه به نوع و میزان استفاده زود خراب می شوند .
قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: شهرداری تهران تلاش کرده طی سال جاری از پله های برقی با ظرفیت سنگین در ایستگاه های مترو استفاده کند.
بهروز با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تمامی پله های برقی نصب شده در ایستگاه های مترو از نوع سنگین بوده است ادامه داد: اگر شهروندان با دقت به وضعیت خطوط نگاه کنند، اکنون تنها 3 یا 4 مورد خرابی در پله های برقی داریم که آن هم مربوط به پلکان های برقی است که در گذشته نصب شده است .
وی با تاکید بر اینکه تمامی پله های برقی خریداری شده از نوع سنگین بوده گفت: برنامه ریزی ها برای نصب و تعمیر پله های برقی خراب و فرسوده نیز بر مبنای سنگین صورت گرفته است .
قائم مقام معاون شهردار تهران در ادامه به شهروندان نیز تصریح کرد: گرچه شهرداری تلاش کرده از پله های با ظرفیت سنگین استفاده کند اما شهروندان نیز با استفاده صحیح از پلکان های برقی و راه نرفتن بر روی آنها نقش موثری در کاهش زمان خرابی پلکان ها ایفا کنند.
انتهای پیام/