مسکو اعلام کرد که روسای جمهور روسیه و آمریکا در حاشیه اجلاس اپک و گروه بیست دیدار دوجانبه نخواهند داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: کرملین اعلام کرد "ولادیمیر پوتین" و" باراک اوباما" روسای جمهور روسیه و آمریکا در حاشیه اجلاس اپک و گروه بیست دیدار دوجانبه نخواهند داشت.

"دمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد هیچ دیدار دو جانبه‌ای بین رئیس جمهور روسیه و همتای آمریکایی او در نشست سران اپک در پکن یا در نشست سران گروه 20 در بریزبن استرالیا پیش‌بینی نشده است.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از پسکوف اعلام کرد: "در حال حاضر هیچ دیدار دو جانبه‌ای پیش‌بینی نشده است". وی با این حال تماس‌های غیر رسمی بین این دو رئیس جمهور را منتفی ندانست.

پسکوف گفت: "در اجلاس بین المللی، سرانی که در آن شرکت می کنند به نحوی با یکدیگر گفتگو می کنند".

پوتین اواسط ماه اکتبر باراک اوباما را به داشتن "رفتار خصمانه" در قبال روسیه متهم کرد. وی این اتهام را پس از آن مطرح کرد که رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، آنچه را که او  با اشاره به اوضاع اوکراین، "تهاجم روسیه به اروپا" نامید از جمله تهدیدهای اصلی جهانی برشمرد.

روسیه تحت تحریم‌های اقتصادی بی سابقه اتحادیه اروپا و واشنگتن قرار گرفته است که این کشور را به دست ‌داشتن در بحران اوکراین متهم می کنند جایی که مناقشه‌ای مسلحانه بین نیروهای ارتش و جدایی‌طلبان هوادار روسیه وجود دارد.

نشست سالانه مجمع همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوس آرام "اپک" دهم و یازدهم نوامبر (نوزدهم و بیستم آبان) در پکن برگزار می شود. نشست سران گروه 20 نیز قرار است پانزدهم و شانزدهم نوامبر (بیست و چهارم و بیست و پنجم آبان) در بریزبن استرالیا برگزار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار