سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی با در جریان تهاجم اخیر خود در غزه جنایات جنگی مرتکب شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید ارتش رژیم اسرائیل با کشتار صدها غیرنظامی فلسطینی در جریان تهاجم اخیر خود به نوار ساحلی غزه جنایات جنگی مرتکب شده است.

این گروه حقوق بشری مستقر در لندن روز چهارشنبه (۱۴ آبان) اعلام کرد: "به نظر می‌رسد (اسرائیل در) این حملات به طور مستقیم و عمدی غیرنظامیان یا اهداف غیرنظامی را هدف قرار داده‌ است و این به منزله جنایات جنگی خواهد بود."

عفو بین الملل اعلام کرد هشت مورد را بررسی کرده است که در آن رژیم اسرائیل "بدون هشدار قبلی" منازل مسکونی را در نوار غزه هدف حمله هوایی قرار داد.

"فیلیپ لوتر"، مدیر مسئول امور خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل گفت: "نیروهای اسرائیلی با حمله به منازل غیرنظامیان گستاخانه قوانین جنگ را به سخره گرفته‌اند و در کمال سنگدلی با بی‌تفاوتی از کشتاری که به راه انداختند گذشتند."

وی افزود: "این گزارش الگویی از حملات نیروهای اسرائیلی به غیرنظامیان را افشا می‌کند، کسانی که برای جان فلسطینیان پشیزی ارزش قائل نیستند، افرادی که (پیش از حمله) نه اخطاری به آنها داده شد و نه فرصت فرار داشتند."

بر اساس گزارش سازمان عفو بین الملل، در تمام این موارد یا هیچگونه هدف نظامی وجود نداشت و یا شمار کشته‌شدگان غیرنظامی بسیار فراتر از تلفات یک اقدام نظامی بود.

عفو بین‌الملل همچنین تاکید کرد صرف نظر از اهداف عمدی، باید از این حملات خودداری می‌شد.

این گروه حقوق بشری تصریح کرد: "با توجه به ناکامی مقامات اسرائیلی و فلسطینی در انجام یک تحقیق مستقل و بی‌طرفانه در مورد اتهامات مربوط به جنایات جنگی، حمایت جامعه بین الملل از مداخله دیوان بین‌المللی کیفری امری ضروری است."

این تحولات در حالی رخ داده است که جنگنده‌ها و تانک‌های رژیم اسرائیل از تاریخ ۱۷ تیر (۸ ژوئن) به مدت ۵۰ روز مناطق متعددی در نوار غزه را بمباران و خسارات زیادی به این منطقه وارد کردند. 

حدود ۲ هزار و ۱۴۰ فلسطینی که اغلب آنها غیرنظامیان از جمله زنان، کودکان و کهنسالان بودند در این تهاجم کشته و حدود ۱۱ هزار فلسطینی نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۳
حکام جنایتکار رزیم صهیونیستی باید محاکمه و مجازات شوند . کشورهای مستقل باید در مسافرت مقامات این رژیم پلید آنها دستگیر و به مجازات برسانند .
جامعه جهانی نباید نسبت به این جنایان بی تفاوت باشد.
به خاطر بی تفاوتی به جنایات صهیونیست هاست ، گروه های داعشی آمریکائی راه می افتند و به راحتی ملت ها را قصابی می کنند .
آخرین اخبار