یک کارشناس مسائل خاورمیانه با تأکید بر اینکه محاسبات تبلیغاتی صهیونیست‌ها مانند محاسبات نظامی‌شان طی 14 سال گذشته با شکست مواجه خواهد شد گفت: صهیونیست‌ها نمی‌دانند که حمله به مسجد‌القصی چه نیروی عظیمی را در مسلمین ایجاد می‌کند.

در پی یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی که همراه با استفاده از گاز اشک‌آور بود "جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به همه جنگ‌های صهیونیست‌ها که در 14 سال گذشته با شکست مواجه شد، گفت: آنها در عرصه تبلیغاتی وارد ماجرایی شده‌اند که محاسبات این هم مانند محاسبات نظامی‌شان غلط است و نمی‌دانند که حمله به مسجد‌القصی چه نیرویی را در مسلمین ایجاد می‌کند و همه کوششی که آنها کردند تا از طریق القاعده و داعش وحدت مسلمین را از بین برند را به باد می‌دهد.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه تأکید کرد: این حرکت سبب وحدت مسلمین می‌شود و مسئله فلسطین را که به خاطر مشکلات جنگ در عراق و سوریه به حاشیه کشانده بود دوباره زنده می‌کند و تمام بافت‌های آنها در عرصه تبلیغاتی را باطل می‌کند.  
 
وی حمله به مسجد‌القصی را جریانی طولانی و با سابقه ده‌ها ساله عنوان و اظهار داشت: این حملات همواره توسط محافل پنهانی صهیونیست‌ها دامن زده شده تا بتوانند یک بنای خیالی به نام امارت هیکل را جایگزین مسجد‌القصی کنند.
 
قنادباشی افزود: این آرزوها را توسط رسانه‌های خود دامن می‌زنند تا هم بیت‌المقدس را یهودی‌سازی کنند و هم به نوعی برای صهیونیست‌‌هایی که امید به بازگشت ندارند ایجاد انگیزه کنند.  
 
وی خاطر نشان کرد: صهیونیست‌های جهان از بازگشت به سرزمین‌های اشغالی ناامید شده‌اند و رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 50 روزه با نوعی ناامیدی بالا مواجه شده که فرار از سرزمین‌های اشغالی را نیز افزایش داده است.  
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه در داخل رژیم صهیونیستی هیچ انگیزه‌ای برای مقابله با خطراتی که آنها را تهدید می‌کند وجود ندارد تصریح کرد: نظامیان آنها از عناصری راحت طلب، فاسد و عشرت طلب تشکیل شده‌اند که انگیزه‌ای برای مبارزه ندارند. 

وی در پایان خاط نشان کرد: حمله به مسجدالقصی کوششی برای احیای تفکرات صهیونیستی است که در معرض نابودی قرارگرفته‌اند و به ضعیف‌ترین دوران خود رسیده‌اند.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار