درمان نوین ملاسما و کرم Cy steamine از درمان‌های نوین برای ملاسما محسوب می‌شوند.

پروین منصوری استاد گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: ملاسما هیپرملانوز مزمن و عود کننده اکتسابی است که با لکه‌های قهوه‌ای با تیرگی متفاوت در نواحی در معرض تابش نور خورشید بروز می‌نماید. 

وی گفت: تمام نژادها بویژه افرا با پوست تیپ 4و 5 را درگیر نموده و در 90 درصد موارد در زنان دیده می‌‌شود. 

منصوری اذعان داشت: درمان ملاسما بسیار مشکل است و طیف وسیعی از ترکیبات بی‌رنگ کننده شامل کرم‌های حاوی هیدروکینون، ترکیبات اسید آزلائیک، رتینوئیدهای موضعی، آلفاهیدوروکسی اسیدها، اسید کوجیک و اسید آسکوربیک با پاسخ درمانی متفاوت برای از بین بردن آن بکار رفته‌اند. 

منصوری افزود: سیتادین هیدروکلراید ملکولی است بدون اثرات ملانوتوکسیک و موتاژنیک که اثرات بی‌رنگ کنندگی خوبی در مدل‌های حیوانی مختلف نشان داده که بسیار قوی‌تر از هیدروکینون است و اثر آن مهار ملانوژنز است اما بوی بد آن بویژه به صورت کرم مانع کاربرد آن در ترکیبات موضعی شده است.

وی همچنین بهره گیری از تکنولوژی جدید در سالهای اخیر را بطور قابل ملاحظه‌ای در رفع این مشکل موثر خواند و با اشاره به نتایج افزود: نتایج و ارزیابی مطالعات مبنی بر مفید بودن کرم Cy steamine در از بین رنگ ملاسما است و برای بیماران گزینه خوبی است. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر
۰۹:۴۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
صورتم سفیده آما چند ساله لک زده هرچه دارو مصرف میکنم کم میشود دوباره بیشتر میشود
آخرین اخبار