دستگاههای اطلاعاتی انگلیس علیه وکلای این کشور جاسوسی می کنند و اسنادی هم در این خصوص فاش شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، دستگاههای اطلاعاتی انگلیس علیه وکلای این کشور جاسوسی می کنند و اسنادی هم در این خصوص فاش شده است.

اسناد جدیدی درباره عملکرد دستگاههای امنیتی انگلیس منتشر شد. براساس این اسناد مشخص شده است سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) و سازمان ام آی6( دستگاه اطلاعات خارجی انگلستان) با یکدیگر همکاریهایی داشته اند.

براساس این اسناد، دستگاههای اطلاعاتی انگلیس درباره عملکرد وکلای فعال در این کشور و موکلان آنها جاسوسی می کرده اند. مستندات مربوط به این مسئله به دادگاه ارائه شده است.

یکی از موارد جاسوسی دستگاههای اطلاعاتی انگلیس به شکایت یکی از شهروندان انگلیسی درباره شکنجه شدنش در قضیه رسیدگی به مسائل لیبی مربوط می شود. وکیل این خانواده انگلیسی شکایت کرده است که از این وکیل و موکلش جاسوسی شده است. 

دیگر دستگاههای اطلاعاتی انگلیس نیز در کنار دستگاه اطلاعاتی خارجی این کشور در این عملیات شنود و جاسوسی درگیر بوده اند. این دستگاههای اطلاعاتی انگلیس بدون هیچگونه محدودیتی، تماسهای این وکلا و موکلانشان را شنود کرده اند. این کارها نقض کامل قانون اساسی انگلیس است. بررسی های قضائی وحقوقی در این زمینه شروع شده است و ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار