تصمیم بانک مرکزی اروپا برای ارائه بسته محرک اقتصادی، نگرانی ها را درباره اقتصاد منطقه یورو افزایش داده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه وله، همزمان با اقدام بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) برای خروج از برنامه محرک اقتصادی خود، بانک مرکزی اروپا برای تزریق نقدینگی به اقتصاد منطقه یورو اعلام آمادگی کرده است.

لارس هالتر خبرنگار شبکه درباره واکنش بازارهای مالی آمریکا به این تحولات، گفت: به طور کلی، وال استریت به هر نوع بسته محرک اقتصادی واکنش مثبت نشان می دهد؛ اما اگر بسته محرک اقتصادی بیش از اندازه باشد، سؤالاتی در ذهن مردم و سرمایه گذاران ایجاد می شود و آنها می پرسند مگر اوضاع منطقه یورو چقدر ناگوار است؟

همچنین در روزهای اخیر برخی سرمایه گذاران مشکل دیگری را مطرح کرده اند، مبنی بر اینکه بسته پیشنهادی بانک مرکزی اروپا لزوماً به معنای افزایش وام دهی بانک ها نخواهد بود؛ گرچه نرخ بهره وام بانکی در اروپا پایین است، اما هیچ کسی حاضر به گرفتن وام و سرمایه گذاری نیست و این دقیقاً همان چیزی است که اروپا برای رشد اقتصادی به آن نیاز دارد.

لارس هالتر همچنین با اشاره به کاهش بی سابقه قیمت نفت، اظهار داشت در برخی نقاط دنیا، اقتصاد کشورها ضعیف تر از آن است که بتوانند برای افزایش قیمت نفت کاری بکنند، اما مشکل فقط به کاهش تقاضا محدود نمی شود.

تولید نفت نیز این روزها بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته و علت آن نیز بالا بودن سهم تولید نفت در آمریکا است. همین مسئله نیز قیمت ها را تحت فشار گذاشته است.

اوایل این هفته نیز عربستان سعودی با کاهش رسمی قیمت ها، بهای جهانی نفت را بیش از این تحت فشار گذاشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار