"عفیفه" از وضعیت اختصاص بودجه کلان دولتی به فیلم‌های پرهزینه و فروش پایین انتقاد کرد.

اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: مشکل بزرگ فیلم‌های پرهزینه این است که با بودجه سنگین ساخته می‌شوند و فروش پاسخگوی هزینه نیست، سینمای دولتی کمکی به صنعت سینما نمی‌کند.
 
وی در ادامه بیان کرد: اختصاص بودجه سنگین میلیاردی به فیلم‌هایی که با بودجه دولت ساخته می‌شوند، با فروش پایین فیلم‌ها تناسبی ندارد و این موجب آسیب می‌شود.
 
عفیفه در ادامه اظهار داشت: تعداد فیلم‌های سینمایی که دولت بودجه آن را می‌دهد باید محدود و معدود شود. دستمزدهای بی‌حساب و کتاب و بودجه سنگین به سینمای ما هیچ کمکی نخواهد کرد و تأثیرات سوء خود را می‌گذارد. دولت برای کمک به سینما باید راهکارهای دیگری پیدا کند.
 
وی خاطرنشان کرد: باید دولت روی فیلم‌هایی که بودجه پایین‌تری می‌طلبد، سرمایه‌گذاری کند تا بتواند آن بودجه را برگرداند چون ما از نظر تعداد سالن‌های سینما و بُعد سخت‌افزاری با مشکل مواجهیم و فیلمی که 7 یا 8 میلیارد هزینه کرده آیا با این امکانات و شرایط می‌تواند فروش 20 میلیارد داشته باشد؟ اگر تمام سالن‌ها را هم در اختیار داشته باشد، نمی‌تواند و شاید فقط بتواند مقدار بودجه را فروش داشته باشد که این هم زیان است.
 
وی با انتقاد از اختصاص سرمایه و بودجه دولتی به افراد خاص گفت: مسلماً این سرمایه‌ها به افراد به خصوص داده می‌شود که باید گفت، اختصاص بودجه‌ها به افراد به تناسب و شایستگی نیست.
 
عفیفه بیان کرد: باید چرخه‌ای باشد تا تناسب بین هزینه و فروش برقرار شود، چون فیلم پرخرج، هزینه‌های اختصاص یافته را برنمی‌گرداند.
 
وی در پایان گفت: ساختن این گونه فیلم‌ها با خرج فراوان و فروش کم هیچ کمکی به بدنه سینما نمی‌کند.

 
انتهای پیام/ اس
برچسب ها: سینما ، فیلم ، عفیفه ، بودجه ، اکران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.