معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از اجرای طرحی جامع در این معاونت خبر داد که بر مبنای آن، دریافت چک از شهروندان برای اموری همچون صدور پروانه شهرسازی، حذف می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سید دادوش هاشمی با اعلام این مطلب گفت: راه اندازی سیستمی که بتواند جریان دریافت چک از شهروندان برای اموری مانند شهرسازی را حذف کند، از تاکیدات شهردار محترم تهران بوده که هم اکنون با برنامه ریزی های صورت گرفته در معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، این مهم در شرف انجام است.

به گفته وی، با اجرای این طرح، دریافت چک از شهروندان در شهرداری تهران که سال ها وجود داشت و مشکلات عدیده ای را فراهم می کرد ، رفع و اعطای تسهیلات بانکی ، جایگزین آن می شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران اظهارداشت: هم اکنون گروهی از مراجعه کنندگان به شهرداری برای دریافت پروانه ساخت و سایر مجوز های شهرسازی، اقدام به دادن چک جهت تقسیط پرداخت عوارض می کنند که با اجرای طرح جدید، مراجعه کنندگان به جای ارائه چک، به شبکه بانکی معرفی شده و تسهیلات بانکی جهت پرداخت عوارض دریافت می کنند.

 هاشمی تصریح کرد: این مهم ، علاوه بر حداقل رساندن مشکلات کنونی ناشی از دریافت چک، موضوعاتی چون اسناد نکول شده و چک های برگشتی در شهرداری تهران نیز سامان می یابد.

وی با بیان اینکه قرار است این طرح به صورت پایلوت در مناطق 2 و 14 شهرداری تهران اجرایی شود، افزود: با همکاری سایر مناطق و سازمان های شهرداری تهران به زودی در تمامی بخش های مختلف شهرداری ، طرح حذف دریافت چک عملیاتی شود.

به گفته معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران ، هماهنگی لازم با شبکه بانکی جهت اجرای این طرح صورت گرفته است و قطعا نتایج مثبتی برای نظام مالی و اقتصادی شهرداری تهران همراه خواهد داشت.
انتهای پیام/
برچسب ها: چک ، دریافت ، حذف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار