معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: در هفته پژوهش سال 92، 300 میلیارد تومان مذاکره اولیه در رابطه با مباحث تجاری‌سازی شکل گرفت.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در رابطه با این که بگویم چه تعداد از محصولات در هفته پژوهش سال گذشته به مرحله تجاری‌سازی رسیده است، باید بگویم که آمار دقیقی در دست نیست، چرا که بیشتر این روابط و رسیدن به تجاری‌سازی محصولات فناورانه بعد از هفته پژوهش تشکیل می‌شود. 
 
وی افزود: در سال گذشته 300 میلیارد تومان مذاکره اولیه در جهت انعقاد همکاری و تجاری‌سازی منعقد شده است، اما این که در دیگر ایام سال چه تعداد از این روابط به واسطه هفته پژوهش شکل گرفته، آمار دقیقی در دست نیست. 
 
وی افزود: روز اول یعنی 23 آذر ماه با عنوان افتتاحیه هفته پژوهش و زنگ پژوهش، روز دوم 24 آذر  روز صنعت، 25 آذر انتخاب پژوهشگران برتر و 26 آذر روز چهارم اختتامیه هفته پژوهش نام‌گذاری شده است. 
 
احمدی در رابطه با بودجه‌های پژوهشی اظهار داشت: از میزان و جزئیات بودجه قرآنی اطلاعی ندارم و مرجع پیگیری آن وزارت‌خانه نیست، اما قرار بوده که قسط اول آن که 10 میلیارد تومان است، پرداخت شود.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.