معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در نخستین همایش بازار دارایی فکری گفت: هنوز هم اقتصاد سنتی که فرهنگ معیوبی است، در ایران حاکم است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، وحید احمدی، معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در نخستین همایش بازار دارایی فکری گفت:‌ امروز لازم است برای رسیدن به آرمان اصلی، حوزه علم و اقتصاد را جامه عمل بپوشانیم.

وی گفت: با در نظر گرفتن تولید ناخالص داخلی، ایران در سال 2012، رتبه 22 همتراز با دانشگاه استنفورد را دارد که ما باید بدانیم در کجا هستیم و باید باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نسل اول دهه قبل از انقلاب آموزش محور، دهه دوم پژوهش محور و درحال حاضر که در دهه سوم هستیم، دانشگاه‌ها به سمت فناوری محور و کار آفرینی می‌روند که همین سیاستی است که دولت و مجلس هم به دنبال آن هستند.

احمدی افزود: در حال حاضر 150 مرکز رشد در کشور، 33 پارک علم و فناوری و سه هزار و سیصد شرکت دانش بنیان و واحد‌‌های فناوری در پارک‌ها داریم که با وجود این‌ها زمینه برای تحولی بزرگ در کشور محیاست ولی چالش‌هایی را بر سر راهمان داریم.

وی گفت: مهمترین مشکلی که در کشور داریم، فرهنگ معیوبی است که در مجموعه حاکم است و آن‌ هم اقتصاد سنتی است.

وی با بیان اینکه استاد و دانشجو تاجر نیستند گفت: استاد و دانشجو هنوز هم دو منبع تولید علم در کشورند که برای تحقق آرمان‌هایشان به تولید علم و دانش می‌پردازند.

مقاله، ابزار بازار بورس دارایی فکری است

احمدی خاطرنشان کرد : از لحاظ اقتصادی مقاله یکی از ابزارهای بازار بورس دارایی فکری است، همچنین اقتصاد دانش بنیان تکیه بر محصولات نیست، بلکه توجه به تفکر اقتصاد دانش بنیان است.

وی در پایان افزود: رویکردهای روش‌های اقتصادی و مدیریت اقتصادی نوین از بورس دارایی شکل می‌گیرد و ما نیز وظیفه توسعه تقاضا و ایجاد تقاضا را در کشور داریم تا به پیشرفت‌هایی در این زمینه برسیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار