رئیس جمعیت هلال از 92 ساله بودن قدمت جمعیت هلال احمر ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم امضای تفاهم نامه بین جمعیت هلال احمر و دانشگاه آزاد اسلامی که عصر امروز در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد ،گفت: هلال احمر یک نهاد مردمی است و به نوعی بزرگترین مردم‌نهاد است که در امر خدمات بشردوستانه امداد و نجات و کمک به نیازمندان و محرومین فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان جمعیت هلال احمر قدمت 92 دارد، افزود: این در حالی است قدمت سازمان جوانان هلال احمر به 67 سال می‌رسد.

فرهادی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر می‌تواند در عرصه‌های مختلفی از جمله پزشکی با دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل داشتن پتانسیل علمی و پژوهشی این دانشگاه همکاری کند.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: بیش از 33 حادثه در کشور رقم می‌خورد که آمادگی برای پیشگیری و مداخله در زمان حادثه و همچنین امداد و نجات و درمان و حمایتهای روانی و اجتماعی پس از حوادث موجب می‌گردد که ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی احساس شود بنابراین دانشگاه آزاد به دلیل اینکه موسسه علمی مردمی است می‌تواند همکاری با جمعیت هلال احمر داشته باشد.

فرهادی با اشاره به اینکه کانونهای جمعیت هلال احمر دارای برنامه هستند افزود: امیدوارم کانونهای دانشجویی در دانشگاه آزاد فعال شوند چرا که این کانونها در مدیریت اجتماعی در عرصه تصمیم گیری حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر تنها جمعیت ملی است که موسسه آموزش عالی دارد بنابراین دانشگاه آزاد در برگزاری دوره‌های آموزشی می‌تواند این جمعیت را یاری رساند.

حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری نتیجه می‌شود اظهار داشت: دانشگاه آزاد و جمعیت هلال احمر مشترکاتی در گسترده بودن این دو سازمان و مردمی بودن و علمی بودن دارند که همه این مسائل موجب همکاری در زمینه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی اجتماعی و خدمات پزشکی می‌شود.

وی افزود: امیدوارم با برگزاری جلسات مستمر توسط همکاران مفاد ارزشمند این تفاهمنامه که نتیجه آن توسعه خدمات علمی، آموزشی، فرهنگی و پزشکی است اجرا شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس ، جمعیت ، هلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار