مدیر کل بهزیستی استان فارس گفت: شیراز پس از تهران و مشهد سومین کلانشهر پرجمعیت به لحاظ تعداد کودکان خیابانی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،مرتضی موسوی، در خصوص خروجی سومین شورای ساماندهی کودکان خیابانی که پس از هشت سال در شیراز برگزار شد، عنوان کرد: این شورا مصوبه سال 83 هیأت وزیران بوده که اجرایی نشده بود.

وی تصریح کرد: در آذرماه سال گذشته وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی احیای این مصوبه را در دستور کار قرار داد که در مهرماه امسال سومین نشست سراسری این شورا در شیراز برگزار شد.

موسوی گفت: بهزیستی فارس پس از اتمام این نشست، از 11 دستگاه اجرایی متولی کودگان خیابانی تقاضای ارسال شرح وظایف و عملکرد اداره خود در خصوص این امر شده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح پایلوت شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، گفت: آیین‌نامه اجرایی این طرح از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراحل ابلاغ را طی می‌کند و برای این طرح یک میلیاردتومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بهزیستی فارس در ادامه از برگزاری همایش ملی علمی کاربردی معاونین پیشتیبانی بهزیستی کشور 27 و 28 آبانماه در دو محور بهینه سازی نیروی انسانی و عملیاتی کردن بودجه در شیراز خبر داد و گفت: آموزش و سازماندهی نیروی انسانی، ارتقاء کیفیت خدمات و بررسی و پایش پرونده‌های مددجویان تحت پوشش سه اولویت مهم بهزیستی فارس تا پایان امسال است.

موسوی تصریح کرد: بیش از 10 سال است که مددکاران تحت پوشش آموزش مجدد در موضوعات مختلف ندیده‌اند و طی این سال‌ها بیش از کیفیت به کمیت توجه شده است.

مدیرکل بهزیستی فارس به بررسی و پایش پرونده‌های مددجویان به ویژه در حوزه توانبخشی به عنوان یکی از اولویت‌های این سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: یک تیم جهت بررسی خدمات ارائه شده به معلولان استان تشکیل شده است.

موسوی تصریح کرد: در سال‌های گذشته سطح خدماتی که در مراکز خصوصی، خیریه و هیأت امنایی تحت نظر بهزیستی فارس انجام شده کیفیت مورد انتظار ما را نداشته که از این پس بر کیفیت تمرکز می‌کنیم.

وی تعداد افراد معلول تحت پوشش بهزیستی فارس را 90 هزار نفر اعلام و اضافه کرد: 2 هزار و 400 نفر از این افراد هم‌اینک در مراکز روزانه و شبانه روزی این سازمان بستری هستند.

مدیرکل بهزیستی فارس اضافه کرد: 15 هزار نفر خانواده بی‌سرپرست با جمعیت 30 هزار نفری که عمدتا شامل دختران و زنان بی‌سرپرست هستند، تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند.

‌انتهای پیام/م
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.