بر اساس آمار گمرک، در هفت ماهه نخست سال جاری 70 درصد صادرات ایران تنها به پنج کشور صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس آمار گمرک، در هفت ماهه نخست سال جاری 16 میلیون و 430 هزار تن کالا به  ارزش پنج میلیارد و 176 میلیون دلار از ایران به چین صادر شد و این کشور در صدر بازارهای کالاهای صادراتی ایران قرار گرفت.

همچنین در مدت یاد شده هشت میلیون و 887 هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و 341 هزار دلار از ایران به عراق صادر شد و این کشور دومین بازار کالاهای صادراتی ایران شد.

بر اساس این گزارش، در مدت یاد شده سه میلیون و 527 هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و 166 میلیون دلار از ایران به امارات متحده عربی صادر شده است.

گفتنی است، در هفت ماهه نخست سال جاری یک میلیون و 693 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 435 میلیون دلار از ایران به افغانستان صادر شد و همچنین دو میلیون و 452 هزار تن کالا نیز در هفت ماهه نخست سال جاری به ارزش یک میلیارد و 218 میلیون دلار از ایران به هند صادر شد.

بر اساس آمار گمرک، در هفت ماهه نخست سال نزدیک به 70 درصد صادرات تنها به 5 کشور فوق صورت گرفته و سهم سایر کشورها تنها 31.27 درصد است.



این گزارش می‌افزاید: در هفت ماهه نخست سال جاری متوسط هر تن کالای صادراتی 438 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11.73 درصد افزایش در ارزش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: گمرک ، واردات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار