پیوندی گفت: با اجرای کتاب ارزش نسبی خدمات که از اول مهر ماه امسال عملیاتی شد، یک بسته نظارتی برای آن تعریف شد و هدف آن وجود نوعی اهرم نظارتی برای پایش رفتار معدود متخلفین است.

دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ اکثریت جامعه پزشکی خوشبختانه در راستای کتاب ارزش‌گذاری نسبی، حرکت می‌کنند و پیوست نظارتی بر این کتاب، برای معدود متخلفین پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: مجازات‌هایی برای متخلفین پیش‌بینی شده است و با راه‌اندازی سامانه تلفنی 1690 و سامانه اینترنتی www.1690.ir شاکیان می‌توانند شکایات خود را از پزشک متخلف اعلام کنند. ضمن این که با مراجعه حضوری به سازمان نظام پزشکی و یا معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، می‌توانند شکایات خود را مطرح کنند.

دکتر پیوندی گفت: یک گروه کارشناسی وجود دارد و طی مدت 10 روز به شکایات رسیدگی می‌شود که آیا شکایت عنوان شده صحیح است یا خیر و اگر شکایت صحیح باشد به سیکل کمیسیون تعزیرات ماده 11 وارد می‌شود و همچنین به دادسراهای انتظامی نظام پزشکی ارجاع داده می‌شوند.

دکتر پیوندی در خصوص مجازات پیش‌بینی شده برای پزشکان متخلف گفت: بسته به میزان تخلف، نوع مجازات متفاوت است. ضمن این که هیچ فرجه‌ای و فرصت جدیدی به متخلفین داده نمی‌شود و از آن جایی که اطلاع‌رسانی بسیار گسترده بوده، دیگر نمی‌توان متصور شد که پزشکی از روی عدم آگاهی از این طرح، دست به تخلف بزند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار