سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور در اقتصاد کشور بسیار مؤثر است،اما در بحث احیای این سازمان نظارت و چگونگی اجرای وظایف نیز نقش بسیار مؤثری دارد.

شایان‌آرانی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور در اقتصاد کشور بسیار مؤثر است،اما در بحث احیای این سازمان نظارت و چگونگی اجرای وظایف نیز نقش بسیار مؤثری دارد.

وی ادامه داد: اگر این سازمان به طور عملیاتی اقدامات تعریف شده‌ خودر را انجام ندهد،بحث احیای آن یک کار صوری است و اتفاق مثبتی را به دنبال ندارد.

این کارشناس اقتصادی افزود: سازمان برنامه و بودجه نهادی متمرکز بود که به طور مرکزی و مستقل و از طریق کارشناسان امر، بودجه را به طور استراتژی طراحی می‌کرد.

شایان‌آرانی اظهار داشت: با حذف این سازمان اداره حوزه اجرایی کشور از حالت متمرکز خارج شد و مسئولیت‌ها به استان‌ها منتقل گردید و این امر موجب شد استان‌ها قوی‌تر برای برنامه و بودجه‌ریزی اقدام کنند و بحث بودجه‌ریزی به صورت شبکه‌ای درآمد.

وی با اشاره به اینکه غیرمتمرکز کردن بودجه کشور با توجه به اینکه اقتصاد مبتنی بر نفت کشور ایراد داشت، افزود: با توجه به ساز و کار اقتصادی کشور کل پروسه‌های موجود در این بحث با مشکلات جدی روبرو شد به طوری که مشخص نشد که بسیاری از بودجه‌ها به کجا رفته و چه شده و در این میان کسی هم پاسخگو نبود.

این کارشناس ادامه داد: با وجود اینکه احیای این سازمان بروکراسی سیستم را بالا می‌برد اما منابع تخصیصی، کنترل شده و با دقت اختصاص پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به ساختار اقتصادی کشور احیای این سازمان بهترین روش برای چرخاندن اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/
برچسب ها: احیا ، سازمان ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار