رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران از بازسازی جاده بستان - چذابه برای تسهیل در سفر زائران حسینی(ع) به کربلا امسال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سعید اوحدی که در راس هیاتی از مسئولان این سازمان وارد بغداد شد، گفت: با تخصیص 160 میلیارد ریال از منابع داخلی استانداری خوزستان این جاده در حال بازسازی و آسفالت است.
 
وی با پیش بینی اینکه جمعیت بسیار زیادی از زائران مشتاق در مراسم پیاده روی اربعین امسال شرکت می کنند، افزود: «ستاد دائمی اربعین» در سازمان حج و زیارت با همکاری 26 دستگاه فعال از جمله وزارت خارجه، نیروی انتظامی، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، مجموعه گمرک و استانداری های خوزستان و ایلام  برای برنامه ریزی ، تسهیل سفرزائران و ساماندهی مراسم اربعین حسینی درکربلا تاکنون 12 جلسه تشکیل داده است.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امضای تفاهم نامه ای با سازمان بسیج مستضعفین برای خدمات دهی به زائران اربعین امسال خبر داد.
 
اوحدی با اشاره به اینکه نگاه سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری همکاری دستگاه ها برای تسهیل سفر ، برنامه ها و اسکان زائران ایرانی در مراسم اربعین است گفت: مجموعه های بسیار خوب اقامتی در مرزهای چذابه- مهران و شلمچه در حال تأسیس است.

وی با اشاره به انجام تمهیدات لازم برای اقامت هزاران زائر ایرانی در کربلا، افزود: امکانات اقامتی جدیدی نظیر آماده سازی هتل های نیمه کاره، مسقف کردن فضاهای باز و استفاده ازفضای مدارس برای اسکان زائران به مراکز اقامتی کربلا و نجف مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا حتی المقدور در اربعین امسال مشکل اقامت زائران تا حد امکان برطرف شود.
 
رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان با اشاره به حذف گلوگاه هایی که موجب توقف زائران درمرز ایران عراق می شود، گفت: همه زائران ایرانی امسال زیر پوشش بیمه رایگان قرار می گیرند و از خدمات پزشکی و درمانی رایگان بهره مند می شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازسازی ، عتبات ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار