امام خمینی(ره) بسیج دانشجویی را تشکیل داد تا بعد دیگری از ابعاد تهاجم نظام سلطه علیه انقلاب را با سلاح بسیج دانشجویی خنثی نماید.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان بسیج دانشجویی، حیدری در جمع مسئولان بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاهی علمی و کاربردی تهران در نشست تشکیلاتی و هم‌اندیشی مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علمی کاربردی استان تهران با اشاره به نزدیک بودن دوم آذر ماه و سالروز صدور پیام تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه گفت: 2 آذر سال 67  با وجود پایان جنگ و تصورات باطل برخی مبنی بر پایان حربه‌ها و دشمنی‌ها با انقلاب و کشور شاهد صدور پیامی بودیم که زمینه ساز ورود به افقی نو در مجموعه بسیج بوده است.

وی گفت: چه لزومی داشت که با وجود یک فضای آرام و خالی از صدای توپ و تانک و ... و در حالی که جنگی در کار نبود، بنیان گزار جمهوری اسلامی چنین پیامی صادر نماید؟ بی شک نگاه درست امام روح الله در شناخت ابعاد مختلف تخاصم  نظام سلطه با دنیای اسلام، زمینه ساز برنامه ریزی ایشان جهت تشکیل شعبه‌ای دیگر از بسیج به نام بسیج دانشجو و طلبه بوده است.

حیدری افزود: امام بدرستی فهمیده بود که درگیری دشمن با انقلاب ماهوی است و اگر تا دیروز با جنگ سخت قصد سرنگونی آن را داشت از امروز با جنگ فرهنگ و اندیشه به سراغ آن خواهد آمد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: امام خمینی(ره) بسیج دانشجویی را تشکیل داد تا بعد دیگری از ابعاد تهاجم نظام سلطه علیه انقلاب را با سلاح بسیج دانشجویی خنثی نماید.

وی با اشاره به بندهایی از این پیام مبنی بر دفاع از اسلام و انقلاب و پاسداری از اصول نه شرقی و نه غربی که توسط امام خمینی مطرح شده است،گفت:همه ما باید با این اصل مبارزه همراه شویم که نه شرقی و نه غربی دکترین سیاست خارجی ما است.کدام کشور در دنیا تاکنون توانسته است زیر یوق آمریکا به اهداف عالیه خود برسد؟کدام کشور تحت سیطره سیاسی و فرهنگی آمریکا توانسته به آرامش و آسایش درست و مطلوب برسد؟

حیدری ادامه داد:دانشجویان بسیجی باید بصیرت سیاسی داشته باشند و دانشجوی بی بصیرت در عرصه سیاسی ،با ورود خود به عرصه دانشگاهها می تواند مانند یک سم مهلک محیط دانشجویی را آلوده کند.لذا تحلیل سیاسی یکی از لازمه های دانشجوی انقلابی و بسیجی است.

حیدری با اشاره به جمع حاضر در این نشست گفت:اگر می خواهید گفتمان انقلاب اسلامی را بدرستی در دانشگاهها پیاده کنید باید ابتدا اندیشه های امام و رهبری را بدرستی مطالعه نمایید.این لازمه کسب تحلیل درست است و اگر این مطالعه بدرستی انجام گیرد ،پیاده سازی گفتمان انقلاب آسان خواهد بود.

وی ادامه داد:این تحلیل و تشخیص درست است که به ما کمک می کند در مسائل متعدد جامعه و جهان همچون مساله اسیدپاشی ،امربمعروف و نهی ازمنکر،اتفاقات عراق و سوریه و یمن و ...،شناخت دشمن در مسائل مربوط به مذاکرات هسته ای و ... دچار توهم و تصور باطل نشویم و به حقیقت مسائل آگاهی داشته باشیم.

وی گریزی هم به مذاکرات هسته ای زد و گفت:باید در مساله مذاکرات حواسمان باشد که آن کسی که آن طرف میز نشسته است دشمن چندین و چند ساله ما است و هدف اصلی خود را در ضربه زدن به ما جستجو می کند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در پایان خطاب به دانشجویان اظهار داشت:مقام معظم رهبری از بسیج دانشجویی انتظار دارد حرکت جهادی در همه مسائل را محور قرار دهد و به مساله مهم جهاد علمی توجه ویژه داشته باشد،لذا مطالبه گری تخصصی را در زمینه علم جدی بگیرید و برای مسائل و مشکلات کشور تلاش کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار