معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه گفت: هنوز عده‌ای بعد از چندین سال توطئه رسانه ای دشمنان ایران و اسلام جنگ نرم را باور نمی کنند در حالی که از سوی دشمن سناریوی رسانه ای سنگینی علیه گفتمان انقلاب در ایران طراحی شده و اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، سردار رمضان شریف امروز در همایش «بسیج رسانه گفتمان ولایت» که با حضور جمعی از مسئولان سپاه آذربایجان غربی و مدیران و مسئولان و خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌های استان برگزار شد به اهمیت گفتمان انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: امروز ریشه هجمه ها فرهنگی و گرفتاری‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، تحریم به خاطر همین گفتمان انقاب اسلامی است.
 
وی گفت: قبل از انقلاب اسلامی بر روی کره زمین دو نوع گفتمان حاکم بود اگر برگشتی به بهمن سال 57 داشته باشیم متوجه می شویم که با شکل گیری انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی در دنیا شکل گرفت و افرادی را از اعضای گفتمان های غرب و شرق به سوی خود جذب کرد.
 
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رسانه ها از 4 مولفه اصلی پیروی می کنند و یکی از آنها محتوای پیام یا همان گفتمان است تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در جای خود منحصر به فرد است چرا که برگرفته از قرآن بوده و با فطرت انسان ها سازگاری دارد.
 
سردار شریف افزود: گفتمان انقلاب اسلامی به سبب اینکه زاییده فکر بشر است می تواند جامعه را سیراب کند و هر چه پیام های رسانه ای به آموزه های اسلامی نزدیکتر باشد جذابیت بیشتری از سوی مخاطبان خواهد داشت و دلیل اینکه کلام امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همیشه تازگی دارد بر این مبناست.
 
مخاطبان هدف گفتمان انقلاب اسلامی افراد جامعه غرب و شرق است
 
وی دومین شاخصه در رسانه را جغرافیای مخاطب بیان کرد و گفت:  با مطرح شدن گفتمان انقلاب اسلامی در سال 57 ، جامعه خسته از فرهنگ غرب و شرق جغرافیای مخاطب انقلاب اسلامی را تشکیل دادند.
 
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: از 35 سال قبل تاکنون بیشترین کشوری که روی آنتن بوده است ایران است امروز که شاهد حضور ایران در برابر 5 قدرت جهانی هستیم نشان از اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد به طوری که دولت هایی که روزگاری تکبر را با خود یدک می کشیدند امروز در برابر ایران به مذاکره نشسته اند.
 
وی اظهار کرد: مستکبرین با پرچم امنیت چند سالی است که در منطقه خاورمیانه به خون ریزی و کشتار مردم منطقه پرداخته اند در صورتی که پرچم ایران با اعتبار الهی خود و با اقتدار روز افزون پیش می رود.
 
سردار شریف به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه پیروزی ما در دفاع مقدس آزادی عراق، افغانستان، مصر، لبنان و فلسطین را به دنبال می آورد اشاره و اظهار کرد: امروز 25 سال از اعلام آن پیام می گذرد و شاهد هستیم که سخن حکیمانه رهبر کبیر انقلاب به واقعیت مبدل شده است.
 
رسانه ها در افشای چهره استکبار جهانی و تشریح زوایای انقلاب ضعیف عمل کرده‌اند
 
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همه این موارد را واقعیت هایی دانست که باید رسانه های داخلی به آن بپردازند و چنانچه چهره واقعی دشمنان اسلام و انقلاب بر جهانیان افشا شود برنده صحنه نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.
 
وی گفت: متاسفانه امروز خیلی ها در داخل کشور به قدرت رسانه اعتقادی ندارند و هنوز هم بعد از چندین سال توطئه رسانه ای دشمنان ایران و اسلام جنگ نرم را باور نمی کنند در حالی که این امر خیلی مشهود است و از سوی دشمن سناریوی رسانه ای سنگینی علیه ایران طراحی شده و اجرا می شود.
 
سردار شریف کاهش امید به زندگی در میان جوان، نبودن انگیزه نشاط و بی تمایلی به ازدواج را از جمله توطئه هایی دانست که از طریق جنگ نرم در میان جوانان رخنه کرده است و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب از چندین سال قبل به ادبیات مختلف جنگ رسانه ای دشمنان علیه ایران را هشدار می دهند.
 
5 هزار شهید برای تامین امنیت کردستان تقدیم شده است
 
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تلاش هایی که برای ایجاد امنیت در کشور انجام می شود اشاره و بیان کرد: ما مدعی هستیم بیشترین هزینه را داده ایم و 5 هزار شهید در یک استان تقدیم انقلاب و اسلام شده تا امنیت در کردستان حاکم باشد حال چرا نباید واقعیت این موضوع بر جوانان ایرانی تشریح شود.
 
وی نبود این آگاهی در میان جوانان را از ضعف قدرت رسانه ای داخلی ناشی دانست و گفت: چرا باید بعد از تحمل 35 سال ناملایمات از دولت‌ها و کشورهای مختلف حتی از برخی مسلمانان امروز جای ظالم و مظلوم عوض شود و انقلاب اسلامی در افکار عمومی به نظامی شناخته شود که حقوق قومیت ها را زیر پا گذاشته و آنها را به رسمیت نمی شناسد.
 
سردار شریف افزود: 17 هزار نفر ایرانی به جرم طرفداری از انقلاب و اسلام توسط گروهک منافق به شهادت رسیده اند و این در حالی است که در پارلمان های مدعی حقوق بشر به آنها رسمیت می دهند.
 
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از رسانه های کشور خواست تا در دایره روانی که دشمن تعریف می کند قرار نگیرند و اظهار کرد: این بدان معنا نیست که نارسایی های نظام و دولت از سوی رسانه ها مطرح نشود.
 
وی از خبرنگاران خواست تا تحولات منطقه زیستی خود را در زمینه های سیاسی، امنیتی، نظامی بشناسند و سواد رسانه ای خود را بالا برند و بر زبان های زنده دنیا تسلط داشته باشند.
 
انتهای پیام/ز
منبع:تسنيم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.