به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، "مجید شریفی فر" بیان کرد: فرهنگسرای رسانه در سال 91 با هدف ساماندهی و مدیریت فعالیت ها برای ارتقاء بینش و سبک زندگی ارتباطی و رسانه ای مردم مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان آغاز به کار کرد.
وی افزود: این فرهنگسرا در نظر دارد با انتقال دانشی با عنوان "سواد رسانه ای" به عموم مردم که با رسانه سرو کار دارند، به تعامل هر چه بهتر مردم با رسانه ها کمک کند.
رییس فرهنگسرای رسانه در ادامه گفت: در کشور تنها سه فرهنگسرای رسانه در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان مشغول به فعالیت هستند که با بررسی های انجام شده فرهنگسرای رسانه اصفهان با تمرکز بر موضوع سواد رسانه ای و ارائه قدرت تحلیل به کاربران رسانه نقش پررنگ تری را در حوزه رسانه ای داشته است.
وی تصریح کرد: بیش از 70 درصد از مشکلاتی که عموم مردم دچار آن هستند به بحث استفاده از انواع رسانه ها باز می گردد که در همین راستا فرهنگسرای رسانه برای جلوگیری از آسیب های رسانه ای در حوزه ایجاد سوء تفاهم، طلاق زوجین، نگرانی ها و ... در فضای خانواده ها به ارائه و انجام اقدامات پیشگیرانه پرداخته است.
شریفی فر ادامه داد: ارائه تولیدات رسانه ای، برگزاری همایش های مختلف در
حوزه رسانه، تولید مجموعه اینفوگرافی "یه حبه قند" با موضوع نقد سریال
های سیما، سلسله نشست های تخصصی رسانه پلاس، سلسله نشست های کافه نقد با هدف بررسی
جریان های روز دنیا و ... از جمله فعالیت های این فرهنگسرا در حوزه رسانه است.
انتهای پیام/گ