دکتر هاشمی از تشکیل گروهی برای نظارت بر عملکرد روسای بیمارستانها و دانشگاه‌ها و معاونین در وزارت بهداشت خبر داد.

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که روسای اکثر بیمارستانها جراح هستند و یک جو جراح سالاری در روسای بیمارستان‌ها ایجاد شده است، گفت: اکثر روسای بیمارستانها خودشان را وقف خدمت به مردم کرده‌اند و کار می‌کنند و ما هم نظارت بر عملکرد آنها داریم، به طوری که حدود سه هفته است که گروهی به منظور مانیتورینگ عملکرد معاونین روسای بیمارستانها و دانشگاه های علوم پزشکی در وزارت بهداشت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه معتقدم حیف است که یک جراح رئیس بیمارستان باشد، افزود: حتی وزیر بهداشت هم نیازی نیست که پزشک باشد، چرا که در دنیا هم به این شکل است که پزشک کار علمی می‌کند و بخش علمی از اجرایی جدا است و افراد باسابقه و تحصیلکرده در آن رشته مشغول به کار می شوند.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما هم در وزارت بهداشت در تلاش هستیم که به سمتی حرکت کنیم که هر بخش را شخص تحصیلکرده و با سابقه در آن رشته اداره کند و بخش علمی را از اجرایی جدا کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امير
۱۳:۲۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۳
آقاي وزير سري به اورژانس و بخشهاي بيمارستانها ي دولتي بزنيد و ادعاهاي خود را به آنچه اتفاق مي افتد مقايسه كنيد مثلا بيمارستان امام شبيه به كدام مركز درماني در يك كشور مناسب است . اينهمه نيرو و بازدهي در حد صفر. فقط همراه بيمار كاري درست يا غلط انجام و پرسنل تماشاچي خوبي هم نيستند. از كجا بگويم كه خون است دل مراجعه كنندگان وواقعا متاسفم.
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۰:۵۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۳
واقعا دیدگاه بسیاری خوبی است اگر بتوانید اجرایی تحول بزرگی در وزارت بهداشت ایجاد کردید