مدیر جهادکشاورزی گفت:مزارع زیر کشت بردسکن امسال با کاهش 30درصدی تولید زعفران همراه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حمید حاجی‌نژاد گفت: سطح زیرکشت مزارع زعفران بردسکن افزون بر 3 هزار و 350 هکتار است باتولید 4 کیلو گرم زعفران خشک می‌باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که امسال بیش از 13 تن زعفران برداشت شود.

حاجی نژاد پیش‌بینی کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی در سال زراعی گذشته، امسال زعفران شهرستان بردسکن نسبت به پارسال30 درصد افت تولید دارد.

مدیر جهادکشاورزی بردسکن با بیان اینکه بیش از 600 هکتار از مزارع زعفران بردسکن در منطقه کوهپایه قرار گرفته است ادامه داد: با توجه به بحران خشکسالی و کاهش میزان بارندگی‌ها با مشارکت کشاورزان و با استفاده از توان بخش خصوصی و ادارات دارای تانکر طرح آبرسانی به منظور نجات مزارع زعفران اجرا شد.

حاجی نژاد به اجرای طرح آرمانی زعفران با کمک سازمان یونیدو اشاره کرد و گفت: درراستای اجرای طرح آرمانی زعفران کشاورزانی که اقدامات موثر را در اجرای این طرح شامل استفاده از پیاز بالای 8 گرم، رعایت فواصل و عمق کاشت، ضد عفونی بذر و .... را انجام دهد مبلغی توسط سازمان جهادکشاورزی استان به عنوان تشویق کشاورز به منظور رعایت اصول فنی طرح به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

حاجی‌نژادخاطرنشان کرد: با توجه به تولیدی که شهرستان در محصول زعفران دارد براساس قیمت فعلی آن بالغ بر 500 میلیارد ریال به اقتصاد خانوار کشاورزان کمک می‌کند.

زعفران طلای سرخ به عنوان یکی از بهترین محصولات استراتژیک مناطق گرم و خشک است که به لحاظ نیاز آب کم و اشتغالزایی بالا و درآمد نسبتا مناسب ریالی و ارزی مناسب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

کشور ایران از لحاظ تولید زعفران به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادرکننده این محصول در جهان است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: مشهد ، تولید ، زعفران ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.