جرج جرداق نویسنده لبنانی عاشق امام علی(ع) کتاب الامام علی صوت العداله انسانیه را به محروم آیت ا... بروجردی هدیه کرد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، جرج سمعان جرداق در سال 1931 میلادی در منطقه مرجعیون در جنوب لبنان دیده به جهان گشود.
 
وی صاحب تالیف متعددی درباره شخصیت و اندیشه امام علی(ع) است و با اینکه یک نویسنده مسیحی است جز درباره علی(ع) درباره شخصیت دیگری کتاب ننوشته است.
 
وی درباره این اقدام خود می گوید: من پس از علی(ع) کسی را شایسته نوشتن ندیدم و تصمیم گرفتم که جز در مورد علی(ع) ننویسم، انقلاب علی(ع) انقلاب انسانی، اجتماعی فکری و فرهنگی بود و در آن بین دو جمله فسق و قتل و قاچاق انسان و برده و مرگ از یک طرف و جبهه دین و رحمت و عدالت و انسانیت و آزادی و حیات فاصله های زیادی بود، موظف شدم که جبهه علی را که خالص ترین جبهه‌هاست مورد بررسی و تحلیل قرار دهم.
 
جرداق زمانی که کتاب امام علی(ع) صدای عدالت انسانی را به مرحوم آیت ا... بروجردی اهدا کرد در نامه ای به او نوشت من دریغ داشتم چنین شخصیتی در شرق باشد و حق و قدرش مجهول بماند، از این رو این کتاب را نوشتم و چون مسیحی هستم کسی نمی‌تواند مرا به تعصب متهم کند من شما را شایسته ترین شخصیتی یافتم که این کتاب را به او هدیه کنم.
 
این متفکر 14 آبان سال 93 در 83 سالگی درگذشت.
 
علی (ع) و حقوق بشر، علی (ع) و انقلاب سرانه، علی(ع) و سقراط، علی (ع) و دوران زندگی‌اش، علی(ع) و قومیت، روائع نهج‌البلاغه از جمله کتابهای این متفکر مسیحی پیرامون امیرالمومنین (ع) است.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: بروجردی ، هدیه ، جرج جرداق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار