دکتر علی جعفریان گفت: طی روزهای گذشته، با نظارت‌های دقیق و مداومی که در مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران، صورت گرفته، هیچ مورد شکایتی در رابطه با عدم رعایت تعرفه‌ها، مطرح نشده است.

دکتر علی جعفریان، ‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: بازرسینی که شامل نماینده حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت، نماینده نظام پزشکی و نماینده بیمه تکمیلی هستند، بطور فعال مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران را که شامل ۱۶مرکز آموزشی و درمانی است، رصد می‌کنند و تا به حال، هیچ مورد شکایتی در خصوص عدم رعایت تعرفه‌های جدید خدمات پزشکی و یا دریافت‌های خارج تعرفه، گزارش نشده است ضمن اینکه رضایتمندی مردم، قابل قبول است. 

دکتر جعفریان گفت: با توجه به پایین بودن تعرفه‌ها، مشکل اصلی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، کمبود نیروی انسانی و فضای فیزیکی است و این موضوع موجب می‌شود بسیاری از افرادی که توان انتظار در صف درمانی مراکز دولتی را ندارند، به مراکز خصوصی مراجعه کنند. 

دکتر جعفریان ادامه داد: اگر پزشکی به بیماری پیشنهاد دهد که برای درمان به مراکز خصوصی مراجعه کند، در این حالت، چون انتخاب محل درمان با خود بیمار است و اجباری در میان نیست، تخلفی صورت نگرفته است. 
ولی اگر بیماری که تمایل به درمان در سیستم دولتی را دارد، به بیمارستان خصوصی ارجاع داده شود، از موارد تخلف محسوب می‌گردد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار