وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم سی‌امین سالگرد شهید ساجدی و تنی چند از شهدای جهاد سازندگی گفت: هدف نیروهای مخلص جهاد سازندگی خدمت به مستضعفین و محرومین بود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر حسن هاشمی با حضور در مسجد امام صادق (ع) ضمن گرامی داشت شهدای جهاد سازندگی از جمله شهیدان ساجدی، آوینی، طرح چی و ناجیان، به مقام این شهدا و خانواده‌های آن‌ها ادای احترام کرد. 

هم چنین وزیر بهداشت با ایراد سخنرانی با تاکید بر اینکه عزیزانی که در این مجلس حضور دارند یا همرزمان شهید ساجدی بودند و یا فرزندان این شهدا، گفت: طبیعی است که مردم قدر‌شناس و آرمان خواه ما در مراسم بزرگداشت این شهیدان حضور پرشور داشته باشند و در مسیر تحقق آرمان‌های این شهدا تلاش کنند، زیرا می‌دانند مسیر سعادت دنیا و آخرت ما در تحقق آرمان‌های این شهدا است و به همین دلیل برای تجدید میثاق با این شهدا گردهم جمع آمدیم. 

وی افزود: نیروهای مخلص جهاد سازندگی در روزهای سخت انقلاب و دفاع مقدس همگام با فرمان امام راحل (ره) در کشور و جبهه‌های جنگ نقش بسیار موثر و ارزنده‌ای را ایفا کردند. 

وزیر بهداشت افزود: وضعیت کشور در آن زمان در شرایط ویژه‌ای بود، آب لوله‌کشی، برق، گاز، وجود نداشت و جهاد سازندگی علاوه بر آن، نسبت به ایجاد مهندسی جنک و بخش فرهنگی تا نظامی را هم مورد توجه ویژه قرار دادند و هدف جهاد سازندگی رسیدگی به محرومین و مستضعفان بود و با تلاش و اخلاصی که داشتند موتور حرکت و موفقیت در کشور راه افتاد. 

دکتر هاشمی گفت: «ما نسل انقلاب هستیم» و خوشبختیم که در آن زمان به دنیا آمدیم و انقلاب را درک کردیم و با انسان‌های شریفی همراه شدیم و همه، نیروهای حزب‌اللهی بودیم و هدفمان فقط خدمت به کشور، مردم و محرومین بود. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز باید رهرو آن عزیزان و شهیدان باشیم و در تحقق آرمان‌های شهدای اسلامی تلاش کنیم زیرا در کشور تا زمانی که اعتماد و یکپارچگی باشد، پیشرفت حاصل می‌شود. 

دکتر هاشمی گفت: وقتی به تاریخ گذشته ایران می‌نگریم، زمانی که توسط دشمنان تفرقه و جدایی حاکم بود، ضربه خورده‌ایم لذا براساس فرمایش مقام معظم رهبری؛ وظیفه همه ماست که در کنار یکدیگر به دولت کمک کنیم تا پیشرفت کشور تضمین شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار