مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبدانان از پرداخت پنج میلیارد ریال به محرومان زیر پوشش این نهاد حمایتی در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ علی جاسمی با اعلام این خبر افزود: این میزان اعتبار بمنظور محرومیت زدایی و توانمند سازی مددجویان و جامعه هدف به دو هزار و 680 خانوار با جمعیتی بیش از هفت هزار و 780 نفر پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در این مدت 690 میلیون ریال نیز برای بهداشت و درمان خانوارهای مددجو هزینه شده است، اضافه کرد: امسال دو میلیارد و 500 میلیون ریال نیز در قالب تسهیلات اشتغالزایی به 30 خانوار تحت حمایت این نهاد پرداخت شد.

جاسمی از پرداخت دو میلیارد و 500 میلیون ریال وام قرض الحسنه به افراد نیازمند این شهرستان در 7 ماهه گذشته امسال خبر داد و گفت: به منظور تقویت بنیاد خانواده ها و ترویج سنت اسلامی ازدواج، یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیز در قالب تهیه جهیزیه به 79 نوعروس حانواده مددجو پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه امسال دو میلیارد و 200 میلیون ریال نیز به ایتام این شهرستان پرداخت شد افزود: این اعتبار از سوی دو هزار و 288 حامی و خیر از سراسر کشور به 727 نفر یتیم پرداخت شد.

جاسمی تاکید کرد: 413 خانوار با 727 یتیم در شهرستان آبدانان وجود دارد که دو هزار و 288 حامی بومی و غیر بومی سرپرستی آنها را به عهده دارند.

وی افزود: کمک های مالی و نقدی حامیان و خیران بدون هر گونه دخل و تصرف و جا به جایی به حساب ایتام واریز می شود.

جاسمی یادآور شد: میزان مبلغ واریزی به حساب ایتام امسال در مقایسه با سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: امسال 721 نفر از زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایری که مجریان طرح های خودکفایی هستند، زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و دو میلیارد ریال به عنوان حق بیمه آنان پرداخت شده است.


انتهاي پيام/ش
 
 
 
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.