تبریز؛

2 میلیون و 150 هزار نفر در استان آذربایجان شرقی ،تحت پوشش تامین اجتماعی

مدیر کل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی تعداد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی استان را 2 میلیون و 150 هزار نفر اعلام کرد و گفت: تا پایان دی ماه امسال نیز 184 میلیارد تومان خدمات ارایه کرده ایم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ؛ رحیم اردلان از کاهش 4 درصدی بیمه های اجباری خبر داد و گفت: آمار بیمه شدگان موارد خاص افزایش یافته است و 20 هزار نفر از بیمه شدگان موارد خاص پالایش شده و باعث صرفه جویی 40 میلیارد تومان شده است.

وی ادامه داد: سالانه 68 میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت می شود و 10 هزارو 500 نفر از این بیمه استفاده کرده اند و خوش بختانه امسال 500 نفر کاهش داشته ایم.

اردلان افزود: 48 هزار نفر تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی می باشند و 15 درصد از عوارض صدور پروانه دریافت می کنیم تا بیمه کارگران ساختمانی افزایش یابد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: کارفرمایان می توانند با پرداخت سهم دولتی، کارگران ذی نفع از ماده 10 را بازنشسته کنند.

وی از اینترنتی شدن تمامی خدمات بیمه تا پایان امسال خبر داد و گفت: 85 درصد از خدمات تامین اجتماعی به صورت اینترنتی انجام می شود و تا پایان اسفند ماه امسال این رقم به 100 درصد می رسد تا بخشی از سفرهای شهری کاهش یابد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در دهه فجر امسال دو شعبه جدید در سهند و خسرو شهر و کانون بازنشستگان افتتاح می شود.

وی از کاهش 4 درصدی بیمه های اجباری خبر داد و گفت: آمار بیمه شدگان موارد خاص افزایش یافته است و 20 هزار نفر از بیمه شدگان موارد خاص پالایش شده و باعث صرفه جویی 40 میلیارد تومان شده است.

اردلان بیان کرد: در سال جاری 800 نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی به عتبات عالیات اعزام می شوند.

وی افزود: 15 هزار نفر از افرادی که از بیمه قالی بافی استفاده می کردند ولی قالیباف نبوده اند و حدود 5 هزار نفر که از بیمه کارگری پالایش شدند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: کارفرمایان 150 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار می باشند.
 
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.