رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از خریداری بیش از 23 هزار و 320 تن محصول پنبه (وش) از کشاورزان استان تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، مختار مهاجر با اشاره به برداشت این محصول در مناطق شمالی استان از 18 مرداد ماه امسال تصریح کرد: خرید این میزان محصول توسط هشت کارخانه پنبه پاک‌کنی به قیمت توافقی کیلوگرمی 22 تا 26 هزار ریال بوده است.
 
وی در خصوص کشت این محصول اظهار کرد: امسال، با 2681 پیمانکار قرارداد کشت منعقد شد و سطح سبز مزارع پنبه به 12 هزار و 738 هکتار رسید.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: برای حمایت از پنبه‌کاران نیز 449 تن بذر شامل ارقام «ساحل، گلستان و ارمغان» و 1127 تن کود اوره، 917 تن کود فسفاته و 244 تن کود پتاسه توزیع شد.
 
مهاجر یادآور شد: همچنین برای کشت محصول در سال زراعی آینده، تاکنون بیش از 15 هزار کیسه بذر 40 کیلوگرمی (بیش از 600 تن) بذور طبقات سوپر الیت، الیت و گواهی از ارقام ساحل، گلستان و ارمغان تهیه شده است.
 
براساس این گزارش، پنبه یکی از مهم‌ترین الیاف طبیعی صنعت نساجی در جهان محسوب می‌شود که اکثر کشورهای پیشرفته و یا در حال توسعه به تناسب شرایط اقلیمی، اجتماعی و سیاسی خود تولیدکننده، مصرف‌کننده یا صادرکننده آن هستند.
 
دامنه‌ی وسیع مصرف پنبه و استحصالات آن به‌عنوان ماده اولیه مورد نیاز صنایع پنبه پاک‌کنی، ریسندگی و بافندگی، روغن کشی و دیگر صنایع وابسته و کنجاله آن در تأمین و تولید پروتئین حیوانی، ارزش افزوده بسیاری را برای این محصول ایجاد می‌کند.
 
انتهای پیام/ز
منبع:ايسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.