سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین از کیل گیری مزارع شاخص برنج و پنبه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عالی پور با بیان این که از مزارع شاخص این شهرستان کیل گیری بعمل آمد افزود: در روستای لاریجان از توابع این شهرستان در مزرعه برنج آقای مالک همراه پور کیل گیری انجام شد و مزرعه مذکور با 8 هزار و 514 کیلوگرم میزان عملکرد محصول برنج در هر هکتار به عنوان مزرعه شاخص انتخاب شد.

وی با بیان اینکه همچنین کیل گیری از یک مزرعه پنبه نیز به عمل آمد افزود: در این کیل گیری که از مزرعه آقای ابراهیم مددی انجام شد مزرعه مذکور با 8 هزار و 924 کیلوگرم میزان عملکرد پنبه در هر هکتار به عنوان مزرعه شاخص انتخاب شد.

عالی پور با بیان اینکه کشاوزان خداآفرین با استفاده از روش‌های مکانیزه نظیر کشت مستقیم پنبه، ایجاد تحول در راندمان تولید و مدیریت فنی و منسجم بر مزارع پنبه باعث رشد تولید محصول پنبه و ارتقا کیفیت پنبه در شهرستان شده اند افزود: شهرستان خدآفرین تنها تولیدکننده پنبه در سطح استان آذربایجان شرقی محسوب می شود که یک هزار و پانصد هکتار از اراضی شهرستان به کشت پنبه اختصاص یافته است.

وی افزود: باتوجه به موقعیت جغرافیایی وشرایط مناسب آب و هوایی، خداآفرین مهمترین شهرستان آذربایجان شرقی در تولید محصولات کشاورزی محسوب ،حمایت و هدایت بهره برداران برای ارتقا سطح درآمد جهت ایجاد زمینه لازم برای رشد کشاورزی و دامداری، خواهد توانست بخش مهم و زیربنایی از اقتصاد مبتنی برکشاورزی شهرستان را، محقق و توان آنان در توسعه بخش کشاورزی را تسهیل و افزایش بخشد.

گفتنی است :خداآفرین یکی ازشهرستان‌های استان آذربایجان شرقی به مرکزیت شهر خمارلو است. اکثریت مردم شهرستان در بخش کشاورزی و دامداری فعالیت می کنند. از 23 هزار و 339 هکتار اراضی زراعی این شهرستان، 7 هزار و 290 هکتار آبی و بقیه به صورت دیم زیر کشت قرار می گیرد. 

انتهای پیام/ا
برچسب ها: برنج ، پنبه ، مزارع ، تبریز ، ارومیه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.