رکورد وزنه برداری جهان جا به جا می شود؟

بیرانوند: بهداد در حرکت یک ضرب شانس بیشتری دارد

بعدازظهر امروز سالن بالوان شالکوت آلماتی شاهد جذابترین رقابت‌ از مسابقات جهانی وزنه برداری قزاقستان است جایی که 13 فوق سنگین دنیا با هم به رقابت می‌پردازند تا عنوان قوی ترین مرد دنیا را به دست آورند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بعدازظهر امروز سالن بالوان شالکوت آلماتی شاهد جذابترین رقابت‌ از مسابقات جهانی وزنه برداری قزاقستان است جایی که 13 فوق سنگین دنیا با هم به رقابت می‌پردازند تا عنوان قوی ترین مرد دنیا را به دست آورند.

رقابتی که برای ما ایرانی‌ها با توجه به حضور بهداد سلیمی حال و هوای دیگری دارد. رقابت در دسته فوق سنگین از دیرباز مورد توجه مردم و ورزش‌دوستان بوده است و افراد زیادی با قهرمانی در این دسته نام خود را به عنوان قوی ترین مرد زمان خود مطرح کرده‌اند و این جذابیت بیشتر به دلیل وزن بالای وزنه برداران است.

در مجموع طی 100سال گذشته 9 وزنه بردار سنگین وزن موفق شده‌اند سه مدال طلا یا بیشتر در رقابت‌های جهانی به دست بیاورند که نام حسین رضا زاده هم در میان آنها دیده می شود. رضا زاده با کسب چهار مدال طلا و یک برنز رقابت‌های جهانی و دو طلای المپیک یکی از نامدارترین وزنه برداران تاریخ به شمار می رود.

در پی رکورد رضازاده، رکورد یک ضرب دسته فوق سنگین با 14+ کیلوگرم در اختیار بهداد سلیمی دیگر وزنه بردار کشورمان است.

سلیمی که در سالهای 2010 و 2011 قهرمان جهان شده و مدال طلای 2012 را نیز به دست آورده بعد از رضا زاده، وزنه بردار پر افتخار دسته فوق سنگین وزنه برداری به شمار می‌رود. وی با قهرمانی در قزاقستان می‌تواند دهمین وزنه برداری فوق سنگین تاریخ لقب بگیرد.

سلیمی با کسب عنوان قهرمانی برای دهمین بار متوالی روی سکوی نخست مسابقات بین المللی خواهد رفت.

** بیرانوند: بهداد در حرکت یک ضرب شانس بیشتری دارد

کارشناس وزنه برداری گفت: کسب مدال طلا در رقابت های جهانی توسط بهداد سلیمی مهم تر از شکستن رکورد جهانی است، در حالی که بهداد سلیمی در حرکت یک ضرب شانس بیشتری دارد.

وی در خصوص عملکرد وزنه بردارهایمان در رقابت‌های وزنه برداری جهان تصریح کرد: عملکردشان رضایت بخش بود، کیانوش رستمی خیلی خوب عمل کرد و رسول تقیان نیز با آسیب دیدگی که داشت در رقابت‌ها فقط برای کسب امتیاز تیم حضور پیدا کرد.

وی در مورد عدم سرمایه گذاری روی وزنه برداران سبک وزن گفت: بحث مربی نیست، بستگی به استعداد ذاتی و فرهنگ مردم دارد که معتقدند هر کس درشت اندام باشد برای وزنه برداری متناسب است و همین موضوع حق انتخاب مربی را پایین می آورد.

وی افزود: به نظر من به هیات استانها  بستگی دارد و  همینطور بهتر است برای سبک وزن ها از مدارس نیز استعداد یابی صورت بگیرد تا سبک وزن‌های علاقمند به این رشته نیز شناسایی شوند.

بیرانوند در خصوص بی‌انگیزگی سبک وزن ها در رقابت های جهانی گفت: به وزن کم کردن آنها بستگی دارد، هر گاه شخصی وزن کم می کند از مقدار چربی بدنش کاسته می شود و به فرد فشار وارد می کندو حالت بی خیالی به فرد دست می دهد، خودم این تجربه را داشته ام که وقتی وزن کم می کردم حالت بی خیالی به من دست می داد.

محسن بیرانوند در پایان در خصوص توانایی کیانوش رستمی برای کسب مدال طلایی المپیک 2016 خاطر نشان کرد: با توانایی ذاتی و غیرتی که کیانوش رستمی دارد، حتما می تواند طلا کسب کند و چیز دور از دسترسی نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: رقابت ، موفق ، سلیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار