عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفت: هویت شهر تهران در بافت‌های قدیمی آن نهفته است و باید آن بافت‌ها را زنده نگه داشت.

غلامرضا انصاری عضوکمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ،‌ در مورد حفظ بافت‌های تاریخی و فرهنگی شهر تهران افزود: در تمام شهرهای بزرگ دنیا بافت قدیمی و سنتی با همان وضعیت گذشته هویت خود را حفظ کرده است همچنین در شهر تهران بافت تاریخی بسیاری وجود دارد که باید در بازسازی و حفظ هویت آنها تلاش شود.

وی افزود: در شهرهای تاریخی پاریس، رم، لندن ساخت و سازهای جدید خارج از فضای تاریخی صورت می‌گیرد و بافت‌های قدیمی به همان صورت تاریخی، هویتشان باقی می‌ماند همچنین بدون نظر کارشناس و سازمان میراث فرهنگی حق تغییر نما به مسئولان شهری داده نمی‌شود.

انصاری با اشاره به اینکه هویت شهر تهران در بافت‌های قدیمی آن پیدا می‌شود، اظهار داشت: بهتر است امکان تردد و حمل و نقل عمومی را در این مناطق محدود کنیم و پیشنهاد می‌شود از ابزار حمل و نقل سنتی مانند کالسکه، تله کابین ، ترن بار در  این مراکز استفاده شود.

وی تاکید کرد: از سال‌های گذشته در مناطق مرکزی بازار و مناطق دارای بافت قدیمی این شرایط به وجود آمده تا توریست‌های و گردشگران استفاده مطلوبی از محیط ببرند.

انصاری تصریح کرد: بافت‌های فرسوده تهران به اسامی با مسمایی متناسب با هویت موجود در آن مناطق نام گذاری شده که بیانگر سنت‌ها و آیین‌های خاص خود است و همچنان باید در حفظ آن کوشا بود.

این عضو شورا، بیان داشت: زندگی نوین باید در کنار قالب سنتی گذشته پیش رود و بافت‌های پیرامونی مراکز تاریخی با نظر متخصصان شهرسازی و میراث فرهنگی ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت حمل و نقلی و شاغل در این بافت های فرسوده باید متناسب با هویت تاریخی مناطق باشد تا علاوه بر ثبات هویت تاریخی، گردشگران و توریست‌ها از وضعیت تردد و حمل و نقل مناسب و منظم برخوردار شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمسیون ، بافت ، فرسوده ، بودجه ، احیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار