سرکی پاپودرکنو گفت: کالای ارزشمندی که در ایران وجود دارد موجب شد تا اتحادیه‌های بورسی را به ایران سوق دهد و موجب امضای تفاهم‌نامه بین کشورها شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سرکی پاپودرکنو نایب رییس بورس کالای بلاروس در دومین نشست بین المللی بورسهای کالایی کشورهای مستقل مشترک المنافع و اروپای شرقی در قالب اتحادیه الکترونیکی بین بورسی در خصوص ویژگیها و مزایای این اتحادیه بیان کرد: ما از عضویت ایران در اتحادیه بین بورسی استقبال می‌کنیم و به علت ویژگیهای بارز در بورس کالای ایران می‌توانیم همکاری خوبی را در این زمینه انجام دهیم.

وی در مورد بورس کالای بلاروس توضیح داد: بورس کالای بلاروس 10 سال است که تضعیف شده و کالاهایی چون محصولات فلزی و کشاورزی و چوبی در آن ارایه می‌شود و علاوه بر این دارای یک نرم‌افزار الکترونیکی 24 ساعته در شبانه روز هستیم و روزانه 5 معامله انجام داده و حدود 3 هزار نوع کالا در بورس کالای بلاروس وجود دارد.

نایب رییس بورس کالای بلاروس در این باره ادامه داد: این بورس در حقیقت بورس الکترونیکی است و معاملات در لحظه انجام می‌شود یعنی در 5 تا 7 دقیقه چند نماینده از کشورهای مختلف در آن حضور دارند.

سرکی پاپودرکنو در خصوص حجم معاملات بورس بلاروس گفت: 20 تا 30 نفر کارمند روزانه در بورس حضور دارند و همه نمایندگان کشورهای خارجی نیز در این بازار هستند و در بازار فیزیکی حجم معاملات بین 2 تا 3 میلیارد دلار است.

وی در باره انبارهای تحت کلید در کشورهای دیگر توضیح داد: انبار یکی از مهمترین نکتهای معاملات بورسی است و کشور بلاروس از این نظر کاملا فعال بوده و دارای ارتباط هماهنگ با شرکتهای حمل ونقل است.

نایب رییس بورس کالای بلاروس با اشاره به ویژگیهای بارز بورس بلاروس تصریح کرد: از ویژگیهای بارز بورس بلاروس امکان ارتباط بین مشتریان از هر کجای دنیا وجود دارد و با یک سیستم آنلاین مشتریان می‌توانند به راحتی معاملات خود را انجام دهند و به زودی خرید تلفنی بورس نیز راه‌اندازی می‌شود.

سرکی پاپودرکنو در باره سیستم پرداخت نقدینگی در بوجود آمدن تالار جوهرات در اتحادیه الکترونیکی بین بورسی اظهار داشت: سیستم پرداخت نقدینگی برای معاملات بین بورسی در این اتحادیه بوجود آمده و ایجاد تالارهای جوهرات در دست بررسی قرار گرفته است تا بتوان به صورت آنلاین تمام معاملات را انجام داد.

وی درمورد ویژگیهای بورس کالای ایران گفت: کالای ارزشمندی که در ایران وجود دارد موجب شد تا اتحادیه‌های بورسی را به ایران سوق دهد و موجب امضای تفاهم‌نامه بین کشورها شود.

نایب رییس بورس کالای بلاروس با اشاره به برطرف کردن مشکلات معاملات بین بورسی افزود: ما به دنبال سیستمی برای حل مشکلات پرداخت هستیم تا بتوان انجام معاملات بین بورسی به راحتی و در کوتاه ترین زمان صورت گیرد.

سرکی پاپودرکنو در پایان درخصوص برنامه‌های آتی بورس بلاروس بیان کرد: برنامه ما برای ایجاد تالار معاملاتی با کشورهای گمرک مشترک المنافع و بورسهای سن پطرزبورگ است و همچنین بورس نفتی بورس سهامی مسکو از خدمات بورس الکترونیک بلاروس بهره‌ می‌برند.

انتهای پیام/  

برچسب ها: کالا ، ارزشمند ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار