در مراسم نخستین جشنواره کتاب سال محیط زیست مطرح شد:

افزایش آگاهی شهروندان لازمه ادامه حیات بشری

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت:‌پیش زمینه حفاظت از محیط زیست افزایش آگاهی و دانش بین افراد در همه سطوح و در همه مقاطع سنی برای ادامه حیات بشری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاراندر نخستین جشنواره کتاب سال محیط زیست مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت:‌سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس رسالت خود که حفظ و حراست از منابع طبیعی، عناصر حیاتی، ثروت و سرمایه‌های ملی است و با استناد بر اصل پنجاهم قانون اساسی کشورکه حفاظت از محیط زیست را وظیفه‌ای همگانی می‌داند می‌کوشد از تمام فرصت ها و ظرفیت های ایجاد شده در  جهت تحقق اهداف خود بهره گیرد.

وی با تاکید بر تصمیم‌های نا بخردانه توسط انسان‌ها و طمع ورزی‌های نا محدود آن‌ها بیان داشت:‌طمع ورزی‌های نامحدود تعادل و توازن طبیعت را بر هم زده است و این امر موجب شده خسارت‌های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد شود.
 
مظاهری در ادامه تصریح کرد: از آن جا که پیش زمینه حفاظت از محیط زیست توسط مردم و مسئولان، افزایش و آگاهی آن‌ها در همه ی سطوح و در همه مقاطع سنی، درباره نقش محیط زیست در ادامه حیات بشر است، لازم است در فرهنگ مردمان سرزمینمان کتاب و کتاب خوانی سفارش، تشویق و ترغیب شده و زیر ساخت‌های آن فراهم شده است.
 
معاون آموزش  و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حفاظت از محیط زیست همراه با بهره برداری خرد مندانه و پایدار میسر نخواهد بود مگر از طریق هم فکری، همکاری و هم افزایی متولیان و مسئولان حوزه های گوناگون علمی،آموزشی، مذهبی، فرهنگی و هنری فعالان محیط زیست تا همان گونه که بزرگان دین تاکید کرده‌اند حفاظت از محیط زیست  وظیفه‌ همگانی قلمداد شود.
 
*اهداف جایزه به 25اثر برتری حوزه محیط زیست  

محمد درویش دبیر جشنواره و مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی در ادامه این مراسم اظهار داشت:‌در نخستین دوره جشن ملی انتخاب کتاب سال محیط زیست از بین 300اثری که در حوزه‌های گوناگون تخصصی، حقوقی،دینی، کودک و نوجوان و نشریات دریافت کردیم و به انتخاب یک هیات داوری 64نفره به صاحبان 25اثر جوایزی  به رسم احترام اهدا می‌شود.
 
وی در پایان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست امیدوار است بنیان گذاری جشن ملی انتخاب برترین کتاب محیط زیست در سالی که بر پیشانی اش نام فروزان فرهنگ می درخشد، سبب شود تا هم نویسندگان طبیعت دوست بیشتری ترغیب به نوشتن در این حوزه شوند و هم ناشران بیشتری با لرزش کمتر و دل و دوست پای به سرمایه گذاری در این زمینه مقوله نهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط ، زیست ، حیات ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار