وزیر خارجه آمریکا در سخنانی از شرکت خود در دور جدید مذاکرات هسته‎ای بین ایران و گروه 1+5 خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا؛ جان کری در نشست مشترک وزارت خارجه آمریکا و مجله فارن پالیسی ، در مورد خاورمیانه و سیاست خارجی آمریکا سخنرانی کرد.

در این نشست تحول در روند سیاست بین المللی مورد بررسی قرار می گیرد.


وی بار دیگر در توجیه مداخله آمریکا در خاورمیانه و سایر نقاط جهان ، مدعی شد دخالت کشورش در جهان و سیاست های مختلف ، به این دلیل است که سیاست خارجی آمریکا بیش از هر زمان دیگری به مناطق مختلف جهان گره خورده است.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از حضور خود در مذاکرات وین بین ایران و گروه 1+5 خبر داد.

وی گفت اعلام می کنم که با اسرائیل و دوستان عرب خود در منطقه غرب آسیا رابطه داریم و به این رابطه افتخار می کنیم ، زیرا برای قدرت آمریکا مفید و لازم است.وی گفت باید در مورد غرب آسیا بگویم که باید در این منطقه دخالت کنیم ؛ زیرا این منطقه بر امور امنیتی و اقتصادی ما تاثیر گذار است.

جان کری در مورد تروریست های داعش هم گفت ما مرعوب اقدامات آنها نمی شویم.آنها اگر فکر می کنند با اقدامات خود ، ما را مرعوب می کنند سخت اشتباه می کنند.

او در مورد حوادث عراق و تشکیل دولت در این کشور ، در اظهاراتی مداخله جویانه گفت روند اصلاحات سیاسی داخلی در عراق آغاز شده است ، و برای اولین بار یک کابینه واقعا ملی در این کشور شکل گرفته است
.
جان کری در مورد داعش افزود : آنها نه دولت هستند و نه اسلامی ، این گروه علیه متحدان ما در خاورمیانه فعالیت می کند. به مرزهای ترکیه و لبنان و اردن فشار امنیتی وارد می کند.

 جان کری در مورد حمایت کشورش از داعش در سوریه ؛ سخنانی بیان نکرد ؛ اما در صحبتهایی عجیب مدعی شد داعش و دولت اسد به هم وابسته هستند و با هم رابطه مسالمت آمیز دارند.

وی گفت علاوه بر بسیج نیروهای نظامی و امنیتی برای شکست داعش ، باید اصلاح ساختار حکومت و نحوه حکمرانی در خاورمیانه و شمال آفریقا را نیز مد نظر قرار دهیم.

وی گفت این تصمیم ما برای موفقیت است که باعث هراس داعش از ما شده است. ما به آینده خاورمیانه اعتماد داریم ؛ زیرا به روح انسانی و انعطاف پذیری مردم این منطقه اعتقاد داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
nader
۲۲:۵۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۳
لعنت بر شما اگر مداخله شما توی منطقه نبود امن وارام بود
آخرین اخبار