صبح روز گذشته رهبر معظم انقلاب در مراسم اهدای سردوشی دانش آموختگان در دانشکده افسری ارتش تاکید کردند : دنیا روی نیروهای مسلح ایران حساب می کند .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،صبح روز گذشته  رهبر معظم انقلاب در مراسم اهدای سردوشی دانش آموختگان در دانشکده افسری ارتش تاکید کردند :  دنیا روی نیروهای مسلح ایران حساب می کند و لازم باشد نیروهای مسلح سنگ تمام می گذارند  .ایشان با اشاره به حربه دشمنان اسلام فرمودند : دشمنان از اسلام ناب در هراسند و   با ساختن گروههای مسلح اسلام هراسی می کنند . امروز اکثریت قریب به اتفاق روزنامه های کشور بخشهایی از قرمایشات رهبر انقلاب را به صفحه یک آوردند .

امروز آخرین دور مذاکرات تا پایان مهلت 3 آذر برگزار می شود و توجه رسانه ها به این موضوع بدیهی است .

«ایران و آمریکا در چشم‌انداز 2025»




کیهان در این باره نوشت :  ...آمریکا به دلایل کاملاً روشن مایل نیست روند مذاکرات چیزی بر قدرت ایران بیفزاید. در این وضعیت آیا همه توان و برنامه‌ریزی و انرژی دولت تا سال 96 صرف مذاکره می‌شود؟ بله، استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای رفع شرارت‌ها لازم است اما پرسش اصلی این است که آیا دولت یعنی وزارت خارجه و وزارت خارجه یعنی مذاکره با آمریکا؟! 15 ماه از عمر دولت یازدهم به همین منوال گذشت. آیا نباید پرسید استراتژی و نقشه راه کلی دولت غیر از موضوع مذاکره چیست؟ غفلت از استراتژی و نقشه کلی موجب آن می‌شود که خدای نکرده برخی اجزای مؤثر دولت در زمین و نقشه دشمن برای کشیدن ترمز قدرت‌افزایی و پیشرفت ایران در افق 1404 بازی کنند یا حداکثر به این دل خوش دارند که در فضای استخوان لای زخم مذاکره، آدرس‌های اشتباه به افکار عمومی برای انتخابات سال آینده بدهند. اکنون این دغدغه به طور کاملاً جدی وجود دارد که در فقدان نقشه راه سازنده و سپس فقدان کارنامه‌ای که مورد مطالبه عوام و خواص از هر دولتی است، حاشیه‌سازی و فرافکنی و تخطئه منتقدان تبدیل به راهبرد عملی برخی اجزای دولت شود؛ لجبازی با مجلس که در رأس امور است -آن هم بر سر وزارت علوم- و القای بن‌بست و کارشکنی در این زمینه از جمله رفتارهای مسمومی است که سود آن به جیب دشمن می‌رود و دود آن قبل از همه چشم خود دولت را خواهد آزرد. این عبرت عملکرد حلقه انحرافی در دولت گذشته است. دو سال و نیم باقی مانده از عمر دولت یازدهم فرصت کمی برای بازنگری در نقشه راه نیست؛ قطعاً بدین ترتیب قدرت چانه‌زنی تیم مذاکره کننده نیز بالا خواهد رفت. باید به غرب حالی کرد که دولت جمهوری اسلامی همه امید خود را به مذاکرات نبسته است. باید باور کنیم که آمریکا از نگاه استراتژیک نمی‌خواهد امتیازی مؤثر به ایران بدهد.


«اوباما هم نژادپرست است»

وطن امروز  درباره سیاستهای اوباما نوشت :

کتک زدن مردم بی‌گناه کاملاً معمول شده و قتل افراد همیشه رخ می‌دهد و در همه این موارد آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار قربانیان اصلی هستند. اقلیت سیاهپوست آمریکا از دست این پلیس برای امنیت خود و خانواده‌هایشان احساس امنیت ندارند.حتی سفیدپوستان آمریکا هم از پلیس آمریکا می‌ترسند. زمانی که من در محدوده جرم‌خیزی در سان‌فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا زندگی می‌کردم، ترسم از پلیس بیشتر از خلافکاران بود. یک بار 2 افسر پلیس تنها به بهانه اینکه احترام کافی به آنها نگذاشتم به من حمله‌ور شدند. این 2 افسر پلیس مرتب سر من را به دیوار و کف پیاده‌رو می‌کوبیدند و همین منجر به رگ به رگ شدن دستانم و شکستن کمرم شد. بعد از انتقالم به مرکز پلیس این 2 افسر نوبتی مرا در مقابل چشمان بقیه افسران و حضار کتک می‌زدند؛ به این ترتیب که یکی مرا نگه داشته و دیگری می‌زد و پس از مدتی جابه‌جا می‌شدند. بعد از آن درباره این تجربه با بسیاری از آمریکایی‌ها در شهرهای دیگر صحبت کردم و به این نتیجه رسیدم که این تجربه برای بسیاری بویژه سیاهپوستان عادی است.
این پلیس وحشی بدجنس تاریخ طولانی‌ای از رفتارهای سودجویانه علیه مردم دارد که از آن جمله می‌توان به تیراندازی‌های مکرر به یک پارکینگ اشاره کرد که مردی داخل آن بود و در خون خود غلتید و جان باخت. اتهام این افسر پلیس قتل یک فرد بی‌گناه تنها به دلیل عدم اطاعت از اوامر پلیس بود اما حتی یک روز زندان هم برای این فرد در نظر گرفته نشد. تنها مجبورش کردند مرکز پلیس شهر مدیسون را ترک کند. دلیل این همه خشونت در پلیس آمریکا چیست؟ یک دلیل آن خشونت جامعه آمریکایی است. جامعه آمریکایی بر پایه برده‌داری و قتل عام بنا نهاده شد. جنایتکاران روانی و حریص از سراسر جهان به سمت آمریکا مهاجرت کردند تا از قیود جوامع خود مثل توجه و همدلی نسبت به دیگران آزاد شده و با مبارزه و دریدن، راهشان به سمت ثروت و قدرت را باز کنند. افرادی که در کشتن بومیان سرخ‌پوست آمریکا و سوءاستفاده از بردگان سیاه آفریقایی دست داشتند، به‌راحتی به ثروت کلانی دست یافتند. اگر هم بومیان سرخ‌پوست یا بردگان سیاهپوست در قبال این جنایات مقاومت می‌کردند، در نهایت خشونت به دست سفیدپوستان به قتل می‌رسیدند.

بالاتر از این، جمعیت‌هایی از مجرمان دیگر نژادها بودند که مدیریت شهرهای آمریکایی را به دست گرفتند، شامل ایرلندی‌ها، یهودیان و ایتالیایی‌هایی که به تشکیل مافیای قومی مشهورند. امروز دیگر نژادها شامل سیاهپوستان و آمریکای لاتینی‌ها همان رویه را ادامه می‌دهند. کار این افراد قاچاق مواد مخدر و شرکت در جرائم مسلحانه است. پلیس آمریکا تصور می‌کند برای مبارزه با این گروه‌های جنایتکار باید از آنها خشن‌تر باشد تا دست بالاتر را داشته و از آنجایی که مجرمان در آمریکا ثروت بسیاری دارند، پلیس آمریکا هم در انواع فساد مالی مداخله دارد.   دلیل دیگر برای این خشونت روانی میان پلیس آمریکا روش‌هایی است که نیروهای پلیس آمریکا از اسرائیلی‌ها می‌آموزند. اسرائیل، رژیمی که نیروهای آن، فقط برای تفریح و سرگرمی، کودکان فلسطینی را به قتل می‌رسانند به پلیس آمریکا آموزش می‌دهد. شمار بسیاری از نیروهای پلیس آمریکا شامل پلیس سان‌فرانسیسکو که به من حمله‌ور شد، تحت آموزش اسرائیل هستند. «مایکل چرتف» وزیر امنیت داخلی آمریکا که فردی دوملیتی آمریکایی- اسرائیلی است، با امضای توافقنامه‌ای با اسرائیل در سال 2007 عملا پلیس آمریکا را اسرائیلی کرده است.

افزایش سریع تیراندازی‌های پلیس آمریکا به سوی مردم می‌تواند نتیجه تربیت نیروهای پلیس توسط رژیمی باشد که دستش به قتل عام آلوده است. امروز آمریکایی‌ها از این واقعیت آگاه می‌شوند که مشکلات بزرگی چون خشونت و نژادپرستی در میان افسران پلیس آمریکا وجود دارد. اقدامات وحشیانه پلیس در ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی برای همگان قابل مشاهده است و پلیس دروغگوی آمریکا دیگر قادر به مخفی کردن آن نیست. برای مثال یکی از گزارش‌های اخیر یک شبکه خبری، پلیس آمریکا را نشان داد در حالی که با 45 بار شلیک به سوی یک مرد سیاهپوست انگار به سوی جوخه اعدام، شلیک می‌کرد. تنها جرم مقتول (میلتون هال) این بود که سیاهپوست و عقب‌مانده ذهنی بود. آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار از اینکه این همه مانند سگ با آنها رفتار شده و به سوی‌شان شلیک می‌شود، خسته و بیزارند. اگر آمریکا هرچه سریع‌تر سیستم پلیس خود را دوباره بازسازی نکند، ناآرامی مدنی رخ خواهد داد.




در حال تکمیل ....
برچسب ها: مسلح ، آزمون بزرگ ، سردوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار